Rolex 16613 - 3135 verk - (en slags :) ) service (;))

Utrolig kjekt og fascinerende dette her, stor takk for at du deler bilder og tekst! Skjønner godt at verkene til Rolex virkelig tåler en støyt, alt ser så robust og solid satt sammen ut - genialt! Og veldig pent :D
 
Dette var en herlig tråd! Litt artig at det skrives så mye om å miste stener. Har ingen erfaring med det, men mine falt ned i pungen for relativt mange år siden. Jeg må si jeg synes det er stor stas å finne dem igjen hver morgen, så "I know the feeling" @Greg ;)
 
Redigert av en moderator:
Dette var en herlig tråd! Litt artig at det skrives så mye om å miste stener. Har ingen erfaring med det, men mine falt ned i pungen for relativt mange år siden. Jeg må si jeg synes det er stor stas å finne dem igjen hver morgen, så "I know the feeling" @Greg ;)

Vel, det er sagt at den som leter skal finne @PerØ, men HVER morgen...:confused:
 
Redigert av en moderator:
Burde ha oppgradert to dager tilbake... Klokken er ferdig montert og testet i to døgn... Går ca 12 sekunder for raskt i døgnet helt jevnt - blir å regulere den. En helt ny utfordring - da Rolex bruker mikrostella på sine balanser og det er ved å skru på disse man regulerer - en ny opplevelse, forrige Rolex gikk perfekt med en gang.

Jeg er da helt klar................

Dette er utstyret.




Her er torsdagens bilder...










Når klokken går bra nok er det trykktesting og hadebra......... :) :) :)
 
Helt rått Greg. Vet hvem jeg skal prøve å overtale til å serve min gamle SD 16660 beater når den en gang i framtiden begynner å miste motivasjonen.
Tom
 
Dette har gått meg hus forbi @Greg! Sykt rått, og vi har virkelig fått våres alle egne urmaker her på sonen:D Blir å kontakte det når min 1680 en dag i fremtiden vil trenge litt omsorg. Keep the good work up!
 
Redigert av en moderator:

Jeg kjenner til denne. og jeg har ofte ønsket meg en slik... Jeg er litt engstelig for hvor vanntett dette blir, men som @Greg sier så skjuler mann en skjønnhet bak lokket. For øyeblikket har jeg løst "problemet" med bilder fra servicen på klokken på mobilen.

Er det noen her som har slik Display Back?
(Sak til egen tråd for ikke å rote....)

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Jeg kjenner til denne. og jeg har ofte ønsket meg en slik... Jeg er litt engstelig for hvor vanntett dette blir, men som @Greg sier så skjuler mann en skjønnhet bak lokket. For øyeblikket har jeg løst "problemet" med bilder fra servicen på klokken på mobilen.

Er det noen her som har slik Display Back?

:cool:

Hva med å dele bildene dine fra mobilen til hit? :)
 
Redigert av en moderator:
Da har kona og ungene forlatt meg - med kamera... Det betyr at jeg må bli mer "muntlig"...

Klokken har nå en amplitude på 290 og en halting på bokstavelig talt 0. Det som gjenstår er å regulere hastigheten - det gjøres fortsatt med microstellaskruene, men jeg vil se hvordan uret oppfører seg in real life et døgn først. Apparatet sier at regulering av halting gjorde at uret gikk fra 14 til 10 sekunder for raskt i døgnet, men erfaring viser at klokken oppfører seg annerledes in real life enn det en tilstandsrapport fra en time grapher gir - siden jeg ikke har en slik winder som snurrer i alle slags vinkler så er jeg min egen winder... En jobb jeg forsåvidt trives i... Dette uret har potensiale til å gå som et chronometer tror jeg.