Rolex 16600 Service

Medlem
15. mai 2010
Innlegg
18
Har bestemt meg for å sende inn min D serie 16600 (kjøpt ny hos AD i 2007) på service.

* Ønsker full service.

* Ønsker ikke noe pussing av kasse eller lenke.

* Garanti for at hvis noen deler må byttes ut så byttes de kun ut med originale rolex deler.

* Best mulig pris.

Ønsker derfor at de med god serviceerfaring kan vise retning til hvor og hvem jeg bør henvende meg + et ca estimat. Klokken går innenfor COSC og har til min kjennskap ingen feil eller mangler.

Er bosatt på Romerike.

På forhånd takk!
 
Hvorfor vil du ha klokken til service? Jeg er av den oppfatning at Rolex sportsur kan få lov å gå til de begynner å fuske. Med unntak av javnlig trykktest og bytte av pakninger. Ser ingen grunn til at en D-serie skal ha service ennå.

Om du likevel vil ha service leverer Lervik i Haugesund ypperlige tjenester til god pris :D
 
Jeg legger meg ikke opp i det utover at jeg stoler på at urmakeren bytter pakningen dersom ikke klokken består trykktesten :) Og ved full service gjøres det vel.
 
Hvorfor vil du ha klokken til service?

Takk for svar Anders. Bl a pga denne artikkelen:

Rolex Caliber 3135

SD'en min brukes i rotasjon med andre og ligger antageligvis urørt ca 80-90% av året... Vært godt å slippe service for ofte. Kjøpte klokken ny av AD i 2007, men da det er en D serie hadde den sikkert ligget hos forhandler usolgt i 1-2 år:confused: Da er den mao 7 år. Er det ikke da på tide med service?
 
Jeg hentet netopp min 91modell 16600 fra service hos Bjerke. Full service av urverk, nye pakninger, ny
hovedfjær og ny heliumsventil og selvfølgelig ingen puss/polering av kasse og lenke. Betalte 3800,-
noe jeg syntes var en bra pris.

DSCN0543.jpg


Alle de gamle delene fulgte med i en liten pose:D
 
Olje tørker, slitasjen øker, servicekostnadene kan fort stige.

Personlig tar jeg helst bilen på service før oljen er så tom at stemplene låser seg i sylinderen, men det er nå engang meg ;)

Edit; og for å svare på spørsmålet til trådstarter, Alf Lie på aker brygge kan ta service på Rolexen din med alle kriteriene du ønsker deg.
 
Olje tørker, slitasjen øker, servicekostnadene kan fort stige.

Personlig tar jeg helst bilen på service før oljen er så tom at stemplene låser seg i sylinderen, men det er nå engang meg ;)

Det er jo ulike meninger om dette. Mener og huske at et medlem kjøpte en submariner fra 60 tallet som var blitt brukt Helt til den stoppet en gang tidlig på 80 tallet og lagt i en skuff. Den trengte kun rens og smøring før den var oppe og gikk igjen. Min SD gikk godt innenfor COSC før den plutselig stoppet:)
 
Det er jo ulike meninger om dette. Mener og huske at et medlem kjøpte en submariner fra 60 tallet som var blitt brukt Helt til den stoppet en gang tidlig på 80 tallet og lagt i en skuff. Den trengte kun rens og smøring før den var oppe og gikk igjen. Min SD gikk godt innenfor COSC før den plutselig stoppet:)

Ja jøss. Tror faktisk kanskje regnskapet også er i favør for å bruke til det begynner å halte, men jeg tenker bare at med finmekanikk med himla masse små biter er det ikke mye rusk som skal til for å forårsake litt ekstra slitasje og jeg er glad i å ta vare på mekaniske ting.

Jeg er 100% sikker på at klokkeprodusentene overdriver behovet for 5 års intervaller, samtidig som jeg også liker å sove godt ;).

På urmakerkurset i juni så jeg forøvrig at den sorte suben og explorer2'en fra 2007 begynte å få en viss beat error... god indikasjon på at en service kan være nødvendig. De holder tiden helt fint.