Rolex 16013 Datejust fra 1980

Medlem
20. mars 2011
Innlegg
122
Jeg er jo mest opptatt av GMT, sub og Explorer. Alltid stål. Likevel har det dukket opp en DJ med litt gull i klokkeboksen.
Hva synes dere om denne? Klokken trenger full overhaling og fix, men gulldelen på lenken er i ok stand. Og gull bezel ser ganske fin ut. Dessuetn er kasse ganske lite pusset. Fine lugs.

Jeg har vært ute etter en DJ fordi jeg trenger en 1570 urverk til et potensielt prosjekt. Jeg fikk denne til god pris, men det føles ikke riktig å bruke delene fra en slik fin klokke, på noe annet?

bilde1_tuned_zps5db492b9.jpg
 
Jeg er jo mest opptatt av GMT, sub og Explorer. Alltid stål. Likevel har det dukket opp en DJ med litt gull i klokkeboksen.
Hva synes dere om denne? Klokken trenger full overhaling og fix, men gulldelen på lenken er i ok stand. Og gull bezel ser ganske fin ut. Dessuetn er kasse ganske lite pusset. Fine lugs.

Jeg har vært ute etter en DJ fordi jeg trenger en 1570 urverk til et potensielt prosjekt. Jeg fikk denne til god pris, men det føles ikke riktig å bruke delene fra en slik fin klokke, på noe annet?

bilde1_tuned_zps5db492b9.jpg

Den der hadde jeg ikke "delt opp" nei. En rask up-shining, og du har en meget pen klassiker jeg også virkelig kunne tenkt meg!
 
Lekker, kona bruker samme. Tok full service med ny plexi i fjor hos Lervik. Det er en lekker klokke som jeg også bruker til tider. En lekker fargekombinasjon:



EDIT: sitter kun på tlf, er din blå eller sort, forresten? Uansett, behold den og ikke kluss ned å bytte urverk. TT DJ er lekkert ;)
 
Redigert:
Gud som jeg hater at du ofte starter trådene dine med ------------ eller annet tjafs. Det roter til hele forumet. Og når moderator har ryddet opp i de andre, så burde du jo skjønne poenget at dette ikke er kult. @bardarne

@Fyrsten kan du rydde opp som du pleier? :)

Beklager off topic:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Gud som jeg hater at du ofte starter trådene dine med ------------ eller annet tjafs. Det roter til hele forumet. Og når moderator har ryddet opp i de andre, så burde du jo skjønne poenget at dette ikke er kult. @bardarne

@Fyrsten kan du rydde opp som du pleier? :)

Beklager off topic:mrgreen:

I min verden er den vanlig å sette litt preg på leveranser og innlegg med tegn og fonter. Jeg forstår at opptil flere på dette forumet både føler seg støtt og fornærmet over min typografi. Dette beklager jeg på det sterkeste. Jeg visste ikke at dette kunne frembringe vonde følelser. Jeg skal i fremtiden være uhyre forsiktig og sparsommelig med hva jeg legger ut av tekst og bilder. Beklager. Hilsen bardarne
 
Redigert av en moderator:
Må vel innrømme at jeg ikke helt ser problemet her. Må vel gå ann å droppe slike utbrudd. Ærlig talt.......

@Fyrsten har sikkert viktigere ting fore enn å bruke tiden sin på.
 
Redigert av en moderator:
Enig! Slike utbrudd (hvis jeg har forstått det rett?) er ti ganger verre. Hvis noe skal modereres må det være alt fra Lyngutts innlegg og nedover, så glemmer vi dette!

Mindre piss, mer Datejust!
 
Den der hadde jeg ikke "delt opp" nei. En rask up-shining, og du har en meget pen klassiker jeg også virkelig kunne tenkt meg!

Tror jeg er enig i det, men hva er porsjektet? Kanskje jeg skifter mening om prosjektet og behovet for urverket er kult nok:)