RIP min kjære Texas kalkulator

Medlem
19. sep. 2009
Innlegg
48
Hulk og snufs. I dag døde min kalkulator fra studietiden. Den falt på sin post. Førstehjelp ble prøvd, med ferske batterier, men livet sto ikke til å redde. Hvordan skal jeg nå kunne kalkulere noe som helst uten Omvendt Polsk Notasjon. Hulk

Og så bare for å strø salt i såret, sto det en artikkel på TU om kalkulatorer med OMP.

Tror jeg må ta ett min stillhet for min kjære kalkulator
 
Du kan jo bruke den russiske fingermetoden:


multiplication.gif

http://www.hunkinsexperiments.com/pages/multiplication.htm
 
Kondolerer.:(
En Ti89 eller...? Denne har ene og alene stått for vitnemålet mitt.;)
 
Omvendt polsk notasjon...

hadde jeg på min første kalkulator; en Hewlet Packard. Utrolig effektivt! Brings back memories in a nerd like me :D
 
var en Ti 85;) Fikk låne en HP av en kolega, men var ikke det samme :p Merkelig hvor mye minner som skal sitte i en sånn dings
 
Det er kun calkis som gjelder her i gården. 10kr på europris tror jeg. :cool:
 
OMP, ja. Ble aldri fortrolig med det, har antagelig aldri hatt nok datafag til det. Vi brukte Texas TI-89 til tyngre oppgaver, samt den elskede og forhatte HP30S, som var den eneste NTNU tillot på eksamen.
 
er man først vant til OMP, så er det steike vanskelig å gå andre veien. Alt blir liksom feil. Men jeg fant en app på iphonen, som funka veldig bra
 
Jeg hadde supermario på min texas husker jeg. Bruker den daglig på jobb. Ja, kalkulatoren, ikke supermario :p
 
:D hadde tetris på min jeg, men brukte ikke det på jobb. Nå er jeg kommet over sorgen, da jeg var på den lokale bokhandleren på lørdag og snopet meg en Ti-89:D Kona synes jeg var spik spenna gæærn som brukte så mye kr på en kalkulator, når de hadde på nille til en tier, men hva annet er nytt egentlig:cool:
 
OMP, ja. Ble aldri fortrolig med det, har antagelig aldri hatt nok datafag til det. Vi brukte Texas TI-89 til tyngre oppgaver, samt den elskede og forhatte HP30S, som var den eneste NTNU tillot på eksamen.

IMAG0080.jpg


HP30S <3 Kan du tro at den har gått ut av produksjon?
 
HP30S er vel tilsvarende TI-30XB? Vi bruker ihvertfall den på UiS, og tror HP30S også var akseptert på eksamen. Uansett, Texasen er ganske så brukbar. Til tider kjedelg å ikke kunne dra opp en kjapp graf bare for å kontrollere det, men ellers holder den i lange baner for min del.