RIP Citizen Promaster?

Medlem
28. mai 2011
Innlegg
1.475
Sted
Austlandet
Dette er et skrik etter hjelp/kunnskap om en Citizen Promaster.

Jeg har denne klokken:

921a3c42.jpg


Kjøpt i -90. Urmakeren min forteller meg etter en liten runde med den, at det er ikke å oppdrive servicedeler til denne klokken lenger. Siden jeg ønsker at klokken skal være vanntett, må trykknappene og kronen byttes.

Er det noen som kan "hoste" opp disse delene for meg? Evt. vet hvor de kan være å få tak i?

Alle svar/spørsmål/kommentarer er velkommen :)
 
Heisann,

vi er i samme båt.

Gjorde samme øvelse for over et år siden.

Kontaktet den norske importøren/serviceverksted, Nils Hansensvei ??
Hadde reservedeler men ville ikke reparere pga garanti. Fikk ikke nye deler til lager.

Kontaktet europeisk distributør i UK, ingenting på lager.

Kontaktet Japan, ingen tilgjengelige deler.
(Men fikk info om siste modell, med samme funksjoner ??)

Jeg hadde veldig lyst til fortsatt å ha klokka inntakt pga stor affeksjonsverdi.

Beklager lite detaljer i svaret, men det er så lenge siden jeg gjorde den øvelsen.

Skulle du få napp vil jeg gjerne informeres.

Fin dag

ebbe3
 
Hadde en lik din tidlgere, bare i PVD, og den fant jeg deler til her :
http://www.thewatchsite.com/

Bare legg ut en WTB på kjøpssidene, eventuelt en "Need Help!" (pleier og stimulere forstå-seg-påerne:0) Og da får du helt sikkert hjelp til å finne deler.
Folk her er rett og slett lidenskapelig opptatt av Citizen og Seiko, så våger "nesten" garantere at du får hjelp.

Lykke til!
 
Heisann,

vi er i samme båt.

Gjorde samme øvelse for over et år siden.

Kontaktet den norske importøren/serviceverksted, Nils Hansensvei ??
Hadde reservedeler men ville ikke reparere pga garanti. Fikk ikke nye deler til lager.

Kontaktet europeisk distributør i UK, ingenting på lager.

Kontaktet Japan, ingen tilgjengelige deler.
(Men fikk info om siste modell, med samme funksjoner ??)

Jeg hadde veldig lyst til fortsatt å ha klokka inntakt pga stor affeksjonsverdi.

Beklager lite detaljer i svaret, men det er så lenge siden jeg gjorde den øvelsen.

Skulle du få napp vil jeg gjerne informeres.

Fin dag

ebbe3

Høres ut som samme løypa som urmakeren min tok. Finner jeg ut noe, skal jeg informere deg.

Kan sjekke litt for deg. Hvilken serienummer er det på klokka?

Hør hør! Litt usikker på hva som er serienummeret på klokken, men her er følgende data fra baklokket:
C022-088093
91207xx
GN-4-S

Krysser fingrene mine her.

Hadde en lik din tidlgere, bare i PVD, og den fant jeg deler til her :
http://www.thewatchsite.com/

Bare legg ut en WTB på kjøpssidene, eventuelt en "Need Help!" (pleier og stimulere forstå-seg-påerne:0) Og da får du helt sikkert hjelp til å finne deler.
Folk her er rett og slett lidenskapelig opptatt av Citizen og Seiko, så våger "nesten" garantere at du får hjelp.

Lykke til!

Takk for lenke og info. Skal lete litt her.
 
Fantastisk ur dette men det selges vel fortsatt her og der? Mener jeg så det på nett her om dagen. Helt uforandret siden jeg hadde det på begynnelsen av 90 tallet bortsett fra en programoppdatering:)
Håper det ordner seg
 
Må dessverre si at jeg ikke kan hjelpe. De delene dere er ute til C022 ble det tomt på lager
for over 10 år siden. Eneste mulighet som jeg ser det, er å følge med på ebay. Lykke til!
 
Jeg var nylig innom en urmaker med min CO22 og han kunne fortelle at de for et par år siden fikk beskjed om å ikke sende inn slike ur til service til Citizen i Norge.
Men han kunne bytte batteriene (tre stk) der og da, men kunne da ikke garantere at den fortsatt var vanntett.
Det er fint å kunne bruke den videre, men ganske kjedelig å ha et av de klassiske dykkerurene men ikke kunne bruke den i vann..

Forøvrig ganske så tøft ur på nato eller røff skinnrem. (laster opp bilde senere)
 
Det er jo for jævli om dette uret er ute av produksjon. Dette er en av de virkelig store ikonene innen for seriøse divere, mener nå jeg.