Rimelig dressklokke

Medlem
28. jan. 2019
Innlegg
495
Sted
Sentralt på Østlandet
Er på utkikk etter dressklokke, men klarer ikke helt å lande på noe og er ute etter forslag.
Tenker følgende krav, som stort sett alle kan fires på:
Ikke vesentlig større enn 40mm, men kan godt være rundt det. Bør ikke være vesentlig mindre heller, da jeg har ganske store håndledd.
I utgangspunktet tenker jeg mørk skive, gjerne blå.
Helst ikke dato, til nød en veldig diské.
Mekanisk, gjerne manuell, og helst innsyn til urverket.
Svart eller mørkeblå lærrem, men dette er ikke så viktig så lenge det går an å bytte den ut.
Og så bør den ikke koste så veldig mange tusenlapper, jeg er åpen for å se på bruktmarkedet.

Liker ikke Orient Bambino, først og fremst pga logoen, men også datoen.
Seagull har faktisk en del tilsynelatende fine modeller, og de er jo riktig billige også, men jeg er usikker på kvalitet, og ingen som treffer meg 100%.

Liker Seiko SSA343J1 ganske godt, men den er kanskje en tanke glorete, og lysere skive enn jeg egentlig har lyst på.
Det kan være det er den jeg ender med hvis ikke det kommer noen gode forslag her, så kjør debatt :)
 
Bambino var det første jeg tenkte på. Jeg hadde en Bambino i 3-4 år før den ble solgt. Bortsett fra reimen som er av dårlig kvalitet, så er klokka kjempefin og ser langt dyrere ut enn hva man skulle tro.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
S-SARX057_b_1242x.jpg


SeikoSARX057-5.jpg


S-SARX057_e_1242x.jpg


Seiko Sarx057. Disse kalles ofte mini-Grand Seiko, og er blant klokkene som leverer den beste finishen i prisklassen. Men, mulig den presser budsjettet for mye? Prisen ligger på rett over 10k.

Den kommer på en helt grei lenke, men dette er egentlig like greit da lærremmene som Seiko bruker i dette segmentet er ganske kjipe. Sett den på en lærrem av høy kvalitet fra en av de kjente produsentene (feks. en Eulit fra TS-Nettbutikk), og du har en råflott dressklokke. På lenke (eller tekstilrem) blir den "casual" nok til shorts og t-skjorte.

Kan varmt anbefale Chino-Watch, en autorisert forhandler som holder til i Tokyo. Har handlet fra dem tre ganger. Selv etter avgifter blir dette betydelig rimeligere enn å kjøpe i Norge. Sammenlign feks. sbdc051. Prisen kommer på ca. 8150kr (etter fortolling) fra Chino-Watch, hvor Optura Norge har satt 12995kr som veil. utsalgspris. Mulig forhandlerne opererer med en noe lavere pris enn dette i praksis, så det kan jo være verdt å undersøke først om man vil støtte sin lokale forhandler. Det har jo en verdi i seg selv.

https://c-watch.co.jp/ww/sarx057.html
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen og Kohe321
Takk for innspill, mange fine klokker her.
Både Hamilton og Tissot er veldig fine, med unntak av datoen.
Spesielt Tissot Chemin Des Tourelles i blå var jo virkelig lekker. Med unntak av den dumme hvite datoen! :mad:
Men den ble på en måte litt mindre ille når den er plassert nede kl 6.

Den fra Archimede tikket jo virkelig av alle kriteriene og må absolutt vurderes.

Nå endte jeg plutselig opp med en Seiko Fuyugeshiki Coctail time som jeg tenker at duger til det meste som er mindre formelt enn smoking når jeg får på en pen lærrem. I alle fall i sesongen vi er i nå.
Den har jo ikke den mørke skiven jeg egentlig ønsket meg, så sulten er ikke helt stilnet, så kom gjerne med flere forslag :)

20190514_151855.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: reim og Grendel
Takk for innspill, mange fine klokker her.
Både Hamilton og Tissot er veldig fine, med unntak av datoen.
Spesielt Tissot Chemin Des Tourelles i blå var jo virkelig lekker. Med unntak av den dumme hvite datoen! :mad:
Men den ble på en måte litt mindre ille når den er plassert nede kl 6.

Den fra Archimede tikket jo virkelig av alle kriteriene og må absolutt vurderes.

Nå endte jeg plutselig opp med en Seiko Fuyugeshiki Coctail time som jeg tenker at duger til det meste som er mindre formelt enn smoking når jeg får på en pen lærrem. I alle fall i sesongen vi er i nå.
Den har jo ikke den mørke skiven jeg egentlig ønsket meg, så sulten er ikke helt stilnet, så kom gjerne med flere forslag :)

Vis vedlegg 146738


Mønsteret på skiven var i alle fall stilig på denne!
8
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen