Riktige priser

Medlem
13. okt. 2009
Innlegg
15
Sted
Oslo
Riktige priser er ikke alltid lett å treffe, derfor søker jeg råd hos dere etter å ha fått høre at jeg har solgt og kjøpt klokker både for dyrt og for billig.
Solgte nylig en Rolex lady i gull/stål fra -98. Noe slitt i lenken, men ellers meget pen. Sertifikat har kommet bort, men ellers alt av bokser og papirer. Hva burde prisen ligge på?
Tilsvarende spørsmål for Explorer ll i bra stand fra -01, men med med et bruksmerke på bezel. Nylig tatt service. Alt av papirer og bokser.
 
gunders skrev:
Riktige priser er ikke alltid lett å treffe, derfor søker jeg råd hos dere etter å ha fått høre at jeg har solgt og kjøpt klokker både for dyrt og for billig.
Solgte nylig en Rolex lady i gull/stål fra -98. Noe slitt i lenken, men ellers meget pen. Sertifikat har kommet bort, men ellers alt av bokser og papirer. Hva burde prisen ligge på?
Tilsvarende spørsmål for Explorer ll i bra stand fra -01, men med med et bruksmerke på bezel. Nylig tatt service. Alt av papirer og bokser.
Exploreren din bør vel ligge på rundt 25K i mine øyne.

* Det ligger en (alder ukjent) på Finn for 26500.
* Det ligger en fra 1998 på Timegeeks for DKK 22000.
* Det ligger en fra 1996 på timetotalk.se for SEK 26000.

edit: det ligger faktisk en fra 2001 på vintageure.dk for DKK 19500! Obs - dette er en ordentlig møkkaside som kun funker i litt eldre Internet Explorer-versjoner. Firefox og Opera funker dårlig.

En treg morgen på jobb benyttet til litt klokkeresearch er ingen bortkastet morgen...... :)

Dameklokker kan jeg ingenting om, og aftermarket-priser på slike er vel vesentlig lavere enn for herreur.
 
Hva gjelder Explorer II, så er det dessverre slik at det er den minst populære av Rolex 40mm sportmodeller. Erfaringsmessig er det fullt mulig å få slike 3-4 år gamle for 22-25K, så 25K for en 01-modell tror jeg skal holde hardt. Kanskje rundt 23K, litt avhengig av hvor lenge det er siden service osv. Har du ikke hatt service de siste 5 årene tror jeg 21-22K er maks av hva du klarer. Synd at annenhåndsverdien på explorer II er såpass lav, det er jo et skikkelig klassisk ur :D !
 
Jeg hadde en explorer 11 en gang og synes egentlig den var veldig fin, selv om den er litt mer anonym enn de andre sportsmodellene til Rolex, men som dressur er den fantastisk. Det er virkelig en bra klokke og ofte til en relativt lav pris hvis en er heldig. Ofte går slike litt tregt å selge og en kan da være heldig å støte på en som MÅ selge. . Er det ripe i bezelen er det ofte ikke lett å slipe bort uten at en berører de sorte tallene. Slik sett blir det en merkostnad. Men når den er komplett ville jeg tippe i dag at rundt 22-24 ville være en naturlig pris.
 
Jeg lurer på om den nesten hadde lønnet seg å bytte bezelen før du selger den? Tror du blir ganske hardt straffet prismessig.

Jeg har vært i ferd med å kjøpe en hvit Exp II flere ganger, har ikke vurdert ur over 24 eller store merker i bezel.
 
Jeg ser at jeg var litt vel optimistisk etter å ha blitt korrigert av de rutinerte Rolex-gutta her.....
 
Jeg gav 18k for en med svart skive for et par år siden, 2005 modell. Men dette ble iallefall ansett som en særdeles god pris. Så tror nok det realistiske er rundt 22k :)
 
takk for svar - og du rkjersem, har vel mer flaks enn de fleste... ;)
Da tenker jeg omtrent riktig når det gjelder explorer, men som flere påpeker er det verre med dameur.
Noen som har noen flere konkrete ideer enn at det ligger godt under hereurene??