"Review" av Rolex Explorer II 216570 "Polar"

Strålende innlegg og fantastiske bilder! Jeg synes nå Polaren gjør seg meget godt om vinteren også. Stod og gravde fram hyttedøra i snøen i dag og måtte stoppe opp i 5 sekunder, se ned på Polaren min og tenke "fader så kul den klokka er" ;)

Takker - og flotte supplement til tråden.

Måtte bruke Polar i dag selv uten snø og i et miljø "safe for Rolex". :)

10946680_353315208185886_1346976810_n.jpg

Flott review, for ikke å snakke om bilder!

Jeg husker helt fra jeg var guttunge at forrige generasjon Polar frekventerte i ulike bilblader, og ofte med bilder tilknyttet snøfylte ekspedisjoner. Dette begynner å bli noen år siden, men bildene satt fortsatt på netthinnen . . . . . I fjor høst oppfylte jeg den mangeårige drømmen, og som deg ble det hvit skive. Kjempefornøyd! Også med størrelsen

Hva gjelder oppmerksomhet kan jeg ikke huske at noen så langt har stirret på den, langt mindre kommentert. PAM'en (351) derimot har jeg inntrykk av at suger oppmerksomhet til seg. Kanskje fordi den ikke går under skjorta, og dermed er mye mer eksponert?

Konklusjon: Superfonøyd med Polar'en, og en reell keeper

Man kan ikke annet enn trykke Liker på dine bilder, @Loevhagen, uansett om man liker klokka eller ikke. Explorer II er dessverre en klokke jeg kan styre min begeistring for, til tross for at Explorer er min absolutte favorittklokke. Tidenes mest misvisende fellesnavn synes jeg, de har lite til felles i mine øyne.

Jeg legger for øvrig merke til en positiv fotografisk utvikling hos deg i det siste; du har begynt å vise mennesker og ikke bare mer eller mindre hårete underarmer på klokkebildene dine. Det gir en ny dimensjon og er med på å heve kvaliteten enda noen hakk synes jeg; vi ser altfor sjelden ansikter på TS.

Redigert av en moderator:
Flott review av det som sannsynligvis blir min neste klokke. Håper bare ikke bruktprisene her på berget drives alt for mye opp etter dette :D

Fantastisk artig lesning, og nydelige bilder, som hjør st jeg setter ekstra pris på den jeg har.

Takk!;)

Hvis det havner en hvit Explorer II i boksen min en dag, så sender jeg regningen til deg! ;)

(Takk for inspirerende sikle-fremkallende review!)

Det er påske - og da ble Explorer II Polar hentet frem i ettermiddag. Det er noe med den hvite urskiva, det hvite datofeltet og den latterlige gode lesbarheten på urskiva. :)

Har pakket tursekken og primus til tur i morgen i fjæresteinene. Gleder meg.

Noen review-forlengende bilder:

11055696_1378892382412312_2058361044_n.jpg

11055689_807885245961728_347227334_n.jpg

Elendig review. Er jo ingen teknisk review, er kun en personlig rabling av hvorfor du kjøpte denne klokka, hva du synes om den da og hva du synes om den i dag.

Hehe... fra spøk til alvor. Aldri vært min favoritt, men nå fikk jeg også lyst på Explorer 2 som sommerklokke. Og kanskje i svart også, som høstklokke ;) Flotte bilder som vanlig.

Fantastiske bilder - bare å fortsette:)

Du har et knippe flotte Rolexer som utfyller hverandre bra, men hvilken er din favoritt? Syns jeg oftest ser bilder av denne og Suben med feil farge i en av linjene. Du har vel kanskje uttalt 14060m two-liner, fremdeles korrekt?

Fantastiske bilder - bare å fortsette:)

Du har et knippe flotte Rolexer som utfyller hverandre bra, men hvilken er din favoritt? Syns jeg oftest ser bilder av denne og Suben med feil farge i en av linjene. Du har vel kanskje uttalt 14060m two-liner, fremdeles korrekt?

Takker.

Jeg trodde jeg hadde en favoritt, men innser at jeg ikke har det lenger. Alle har vært favoritt - og da innser man at ingen er det. Jeg liker å rotere, så slik sett så finner jeg alltid en favoritt. :)

Selv om mange har kommentert dette, så synes jeg det er på sin plass å påpeke "damn!" det var noen skikkelig gode bilder du har tatt. Jeg tror E II Polar nok ikke komme til å bli mitt ur, men du har virkelig lykkes med å fremstille den i et best mulig lys.

Tør jeg spørre hva slags kamera/objektiver du har brukt?