Restaurant i Barcelona?

Medlem
10. okt. 2010
Innlegg
1.156
Sted
Oslo
Noen som vil anbefale en bra restaurant i Barcelona?
Alt av interesse. Vi skal spise både råflott og ujålete, god mat er viktigst.
 
Pla selvfølgelig(som nevnt) for kulinarisk opplevelse og Cal Pep (men prøv å booke på forhånd, her er det laaaaange ventelister på bord).:cool:
Og: Restaurant Pittara, Carrer d'Avinyo, altså i gamlebyen nede ved sjøen, ved havets katedral, rundt i samme område som Cal Pep.

Restauranter i selve la Rambla = turistfeller mer eller mindre. Unntak: markedet/mathallen midt inne i la Rambla. Unngå strandrestaurantene som etter min mening er "hypa" opp, pris langt høyere enn matopplevelsen.
 
Redigert:
Ingen tips om mat fra meg, men hold i allefall på allt du har kjært. Det er snart flere lommetyver i Barcelona en turister i Sagrada Familia.
 
Cal Pep har sannsynligvis verdens beste tapas. Får ikke booket bord der om man ikke er minimum 4 personer. Kjerringa og jeg har prøvd. Det var bare å stille seg i kø. I lang kø.
 
Jeg kan ikke annet enn å gjenta min helhjertede anbefaling fra i sommer om 41 Grados eller Tickets: http://www.tidssonen.no/forum/reise-mat-og-drikke-18/barcelona-17504/#post268700

Som regel ganske utsolgt langt i forveien, men noen åpninger innimellom og visstnok greit å ringe for å høre på kort varsel også.


PS: Lite visste man vel at det skulle være flere fremtidige klokkefolk i KG-klassen for leeenge siden ;) (Hvis jeg ikke tar helt feil...)
 
Takk for alle tips.
Har faktisk mulighet til å booke på 41degrees (de har ledig bord) men vi har kommet frem til at +/- 5000kr er litt i overkant for denne gang.
Har booket på en liten bule med plass til 12 som heter La Forquilla. Ligger som #1 på Tripadvisor. Blir spennende.
Ellers tror jeg vi kommer til å prøve oss på Cal Pep og muligens Dos Palillos.
Noen som har vært på noen av følgende steder: kiosko, B-burger, anauco burgers, monster sushi eller matsuri?
(Noen hamburger- og sushisteder jeg har hørt skal være bra)

:)
 
Sjekk ut Hisop. 1 stjerne til fair pris. Ellers er lunch på La Boqueria markedet obligatorisk! Fantastisk mye god sjømat :)
 
Tok selv min MBA i Barcelona i fjor, og det er en fantastisk by når det gjelder mat, og vekta gikk opp behagelige 15% i løpet av året! Husk at køkultur er en greie der nede, så om det er en times kø å vente på bord, så bestill noe å drikke og kos dere.

Frokost/lunch må jeg anbefale Brunch and Cakes i Enrique Granados. Eggs Benedict her er uten tvil noe av det diggeste man kan starte en dag med. Alt annet på menyen også, altså. Avslutt med gulrotkake og du er good to go for en lang dag. Sambo maser om at vi skal dra ned igjen mye på grunn av dette stedet!

Restauranter kommer litt på hva du er ute etter.
Ett billig, kult sted, med god mat er Rekons i krysset Urguell/Floridablanca. Sted vi gjerne dro til i før eller etter kino. Alle vi tok med dit ble sykt overrasket over mat og pris. Ser liksom ut som en vanlig hjørnecafe, men er skikkelig kultur og god mat.

Mer fancy kan jeg anbefale Osimosis, tok med sambo dit på hennes bursdag, og de tilbød kun en syvretter. Veldig bra.
Har vært på Pla også, men synes ikke det var det helt store personlig. ConGracia har også veldig god mat, men følte Osimosis var hakket over hva gjaldt smak og kreativitet.

Kiosko er bra, men finnes mange andre gode burgersjapper lengre oppe i byen, spørs jo litt hvor langt man gidder reise.
MakaMaka på vei ut mot W for å ta seg en drink og se på livet er også å anbefale.

Ellers er jo Tapeo en god tapas-restaurant, eventuelt Champagneria rett ovenfor. Elsa y Fred har en veldig god oksehaleburger i tillegg til mye bra tapas, og koselige lokaler hvor man kan sitte lenge.
Cera 23 har noen sinnsykt digge Mojitos, men aldri vært helt superfornøyd med maten. Men kult sted likevel, om enn man bare tar en blackberry mojito i baren der.

Om du liker japansk mat, og har lyst på kobe beef vil jeg anbefale Carlota Akaneya. Egen grill, kjempe service, veldig god mat.

Ellers er det bare å booke Dos Palillos og Tickets om man får plass, begge er top notch!

Nå tok jeg bare det første jeg kom på her, er utrolig mange fantastiske steder, og om du har noen mer spesifikke preferanser kan jeg prøve å komme med forslag. Er utrolig å bo i et land hvor man går ut å spiser 4-5 dager i uken, for så å flytte hjem til Norge å bli skremt hver gang man ser på en meny. :)