RESCO Hooper - noe utenom det vanlige....

Medlem
15. jan. 2016
Innlegg
1.188
Sted
Oslo
For de med litt over middels interesse for dykkere, burde RESCO Instruments være kjent. Mannen bak selskapet er en operatør tilknyttet USN DEVGRU, bedre kjent som NAVY SEALS. Skal komme tilbake med mer informasjon og historie om RESCO I - denne gangen handler det om min siste nyanskaffelse.

Det hele startet med et søk etter en brukbar ALSTA Superautomatic Nautoscaph - vi snakker vintage dykker-sveitser. De få som dukket opp på Ebay var priset langt inn i ..... så det ble med titten. Så fikk jeg tips om RESCO, som hadde laget sin egen "hommage" til nettopp Alsta superautomatic. Uret hadde navnet Hooper - ringer kanskje en bjelle hos filmentusiaster - men dette var rollefiguren spilt av Richard Dreyfuss i Jaws (Haisommer) Og, nettopp - i filmen hadde Richard/ Matt Hooper en Alsta Superautomatic på en knall-tøff racing lenke. Mr Davis så forøvrig Haisommer på kino og Ingierstrand fristet ikke den sommeren, 78....

Gjennom RESCO sin nettside bestilte jeg en RESCO Hooper, - og samme dag fikk jeg melding om at pakken var på vei (yeah - Sure...) 4 dager senere fikk jeg melding på DIGIPOST om at pakken var klar for utlevering!!! Det kaller jeg service-mindness. Forruten "clutch" hos Tollen, hadde det tatt tre dager i fra Coronado, California til Gardermoen! Pakken ble sendt som express med USPS. Uten min kjennskap hadde RESCO pyntet på verdien av uret, men Toll lot seg ikke lure og sprettet opp esken - hvor de selvfølgelig fant ordre bekreftelsen....ja ja - nice try........ så da klasket de til med 3.000 og en femmer i MVA og toll-behandling.....:(

Her er bildene i fra samme kveld....litt som julaften dette....

5e18a490-3589-45df-b02c-07ef9661e22a.jpg

En pakke med spor etter toll-besøk. Knis - ja verdien er ikke heeeeelt riktig.

648af092-4ab4-4c36-abe0-35266259bc89.jpg

Kjekk oppbevaringsboks - om ikke "Pelican" kvalitet så helt grei!

9bbc80f6-afbf-4735-ab79-84b6def2f56a.jpg

Enkelt og ryddig - NATO-reimen er standard med mindre man har valgt "tilbehør"

a5f11829-da6a-401e-85b3-c45b08363737.jpg

Papirer er det selvfølgelig og bildet er karslig :D

8c2afb4f-04d0-4487-9971-f1b50a4bf913.jpg

Sitter perfekt :cool:- "pute-kasse" med moderat vinkel på lug, gjør denne svært behagelig på håndleddet.
I dette tilfellet er NATO-reim kun en "stop-gap-thingie" - ny lenke er på vei i fra Tyskland.

Mer om det en annen gang. Takk for oppmerksomheten.
 
Takk for en gjennomført og informativ unboxing. Kul historie, kul klokke. Gratulerer :)

(PS! Kjør på med flere bilder.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer!!!! - og joda, mer bilder kommer så fort ny lenke er på plass.

He he - yes, @Tom Henriksen, du var først ute er og - og første generasjons RESCO Patriot er allerede et ettetraktet ur hos samlere - dog ikke pga kvaliteten, men at Robert Smith ettersigende monterte disse selv. Hjelper uansett at hans kollegaer i DEVGRU bidro med - garantert direkte - tilbakemeldinger på "feil og mangler".