Reparere eller kaste? Seiko Perpetual SLT 047

Medlem
24. jan. 2012
Innlegg
1
Hallo alle klokkefrelste ! Er nytt medlem her og litt Seikofrelst ! Litt beskjeden samling i forhold til resten her men det vil vel bli flere etter hvert ! Leverte inn min Perp slt 047 til Bjørklund Tr.heim da klokka bare døde . Etter en stund fikk jeg tilbakemld. om at hjernen (I klokka) var defekt og det ville koste ca 3500.- å reparere !!! Avslo selvfølgelig da jeg kjøper heller en ny fra utlandet for en billigere penge. Så til saken : Har noen et tips eller et godt råd for å få rep. klokka for en anstendig sum,eller er det bare å kaste klokka i bøtta ? Mvh Basse.
 
Velkommen til forumet. 8F56 heter urverket i klokken din, og det er det nok litt kostbart å erstatte gjennom vanlige kanaler ja, så jeg støtter avgjørelsen. Naturligvis vil du gjerne ha liv i den igjen, og da går det an å prøve å få tak i et urverk selv. Fordi internettmennesker er så fantastiske finnes det en oversikt over alle klokker som har det urverket: http://forums.watchuseek.com/f9/seiko-8f56-definitive-list-122474.html så da kan du jo vurdere å få tak i en offerklokke ;) Jeg vet ikke hva slags jobb det er å bytte urverket, men er du fingernem er det jo ikke utenkelig at du kan gjøre det selv.