Reparasjon av Rolex 16800?

Medlem
20. april 2012
Innlegg
2
Sted
Oslo
862AC11C-2307-421C-83D3-0522AF8191ED.jpeg
Jeg ble lykkelig eier av en 16800 kjøpt her på forumet tilbake i 2012. De siste fire årene har den dessverre bare ligget i boksen sin etter at jeg var dum nok til å dykke med den i Indonesia. Bildet sier vel det meste.

Tok den med til Rolex i Singapore like etter uhellet. De var langt fra imponert og ville bytte ut «alt» utenom lenke og lås. Prisen jeg da ble forespeilet for jobben var i stiveste laget, så da ble det inn i boksen som nevnt.

Det er imidlertid på høy tid å få den inn i rotasjonen igjen, og da vil jeg gjerne forhøre meg med ekspertisen her hvordan jeg kan få den tilbake i original stand. Kan så klart levere den hos AD (igjen), men hvis det skulle finnes noen andre og gjerne rimeligere alternativ vil jeg gjerne få deres innspill.

Takk for titten.
 
Dersom du fikk saltvann i den for fire år siden, og den har ligget siden så må du nok påregne å bytte alt utenom kasse og lenke.
 
Dersom du fikk saltvann i den for fire år siden, og den har ligget siden så må du nok påregne å bytte alt utenom kasse og lenke.
+1 da er nok urverket ødelagt ja. Jeg var ute for samme uhell for noen år tilbake. Urverk, skive, visere og jobben må nok gjøres hos AD, da nyere komplett urverk fra Rolex ikke selges i bruktmarkedet. Jeg byttet også bezel i sin tid, slik at alt fremstod som nytt. Den blir da seende ut som en 16610 og ikke en 16800.

Jeg betalte rundt 30’ mener jeg.
 
Tror det var saltvann i klokken i fire-fem dager før jeg fikk anledning til å få den åpnet hos Rolex, så urverket er ferdig, ja. Estimatet jeg fikk da var nærmere 40’, riktignok inkluderte det bytte av glass også hvis jeg husker riktig.

Uansett, takker for svar. Får bite tenna sammen og levere hos AD.
 
Hvis regningen vil lyde på ca/omlag 30-laken så er jo det innafor hva det vil være verd. I alle fall med dagens Rolex priser.
Det spørs jo også hva du "like vel ønsker å bevare" som affeksjon/minner. (En klokke representerer mer en det å være tidsmåler). Ønsker du å beholde visere og skive? Bezel? Glass? Det kan jo ligge litt minner der. Tenk gjennom slikt før du går til en AD.

Klokken kan bli fin igjen den!
Du kan jo også høre med andre flinke urmakere som ikke er AD?
(I første rekke plinger noen som vanker her: @The Flash, @Greg , @Arcticboy[/USER]. Det er flere, men disse som lå i fingrene nå.)

8
 
Tror det var saltvann i klokken i fire-fem dager før jeg fikk anledning til å få den åpnet hos Rolex, så urverket er ferdig, ja. Estimatet jeg fikk da var nærmere 40’, riktignok inkluderte det bytte av glass også hvis jeg husker riktig.

Uansett, takker for svar. Får bite tenna sammen og levere hos AD.

Slik så min 16800 ut etter bytte av «alt». Ser i papirene mine at det kommer på nærmere 40’ og ikke 30’ ja.

CAD99DB7-BEA5-4FA6-B7D8-424DE97D0325.jpeg

77C89456-74C5-44C6-AD43-63059186B435.jpeg