Rense / polere klokker selv

Medlem
14. jan. 2015
Innlegg
4
Heisann, har en del nixon klokker og annet div liggende jeg tenkte jeg skulle selge for og spe litt ekstra kreditt på klokke-kontoen :) ifølge min lokale urmaker måtte den type arbeid utføres av noen på sørlandet, noe som igjen ble litt bortkastet da jeg vil ha litt igjen for salget. Har dere noen tips for og gjøre dette selv, oljer og pusse materiale osv :)
 
Polerte flater kan man bruke Cape Cod Cloth på, disse får man i webshop`n. På børstede flater som lenker kan man bruke den ru delen av en kjøkkensvamp :)
 
Oi har du sett, her er jo en webshop, heia hodet :p får ta meg en handle runde, var mye snedig der :)
 
@fredde1972 Jeg kan ikke snakke for WG, men har polert gult gull med cape cod og det fungerte fint. Går utifra at det blir det samme. Jeg brukte litt mindre trykk enn jeg gjør på stål for å ikke polere unødvendig mye av gullet bort. Tok litt ekstra tid og resulatet ble utmerket, var ikke en hairline igjen på TT Daytonaen (frem til jeg hadde hatt den på hånda igjen i 2 min selvsagt :p )
 
Redigert av en moderator: