Rengjøring

adio

Støttemedlem
Medlem
24. des. 2009
Innlegg
1.574
Sted
Bergen
Hva bruker man av husholdningsmidler, og apparater for den saks skyld, for å holde klokkene? Min nye Super Avenger skal holdes like bra som den er nå, og jeg tenkte å rengjøre den trofaste Sectoren min litt..

Hva er bra å bruke, og hva er fy?

Tenkte f.eks tannkost for å komme til i kringler og kroker..Men hva med? Vann? Zalo?

Kom med tips & tricks!!
 
Helt rett, tannbørste og zalo eller en annen type såpe... alt fungerer så lenge uret er vanntett. Poenget med å rengjøre er å fjerne partikler som blir som sandpapir og sliter ekstra mye på lenken. En gang i uken er nødvendig.
 
Hehe :)

Andre som har noen tricks for å få en skinnende ren klokke?

Kanskje vi skulle hatt en "Howto" tråd?
 
Jeg har en flaske med Veraret sin watch-spray stående hjemme i Oslo. Den funker som bare det!
 
BgxBsyWLjAcaPryD5GhI1QkUcXkK_n-i6Ikt5b826wdA.jpg


Sunlight+s%25C3%25A5pe+p%25C3%25A5+kj%25C3%25B8kkenet-1.JPG


vann%20som%20renner%20fra%20springen2.jpg




Det enkle er ofte det beste. Dyre remedier trengs ikke, imho.
 
Rens for gummiremmer? :confused:

Finnes mye rart man kan gjøre med gummi for å holde det friskt og fint... spent på hva de har gjort i dette tilfellet :).

Bruker såpe og vann selv, men hadde jo vært artig om det fantes noe bedre.

Man kan jo vaske bilen med zalo og en oppvaskkost, betyr dog ikke at det er beste alternativet som finnes :p
 
Rens for gummiremmer? :confused:

Både RubberB og Everest lager sine remmer av en form for silicongummi som er overflatebehandlet. For å bevare/fornye den sorte new-look'en hevdes det at det finnes midler med langt bedre effekt enn såpevann.

Jeg har selv sett forfallet på min Omega-gummi, og håper at jeg skal få denne tilbake til sin fordums glans/farge med et middel som ikke skader remmen.
 
Passaround1of1-5-1.jpg


Har brukt Veraet produkter lenge. Har ikke noe å sammenligne mot men er fornøyd. Skinnrens funker fint. Gjør jobben og etterlater ikke noe missfarging. Lukter rent og.;)