Reklamasjonsrett?

Medlem
16. des. 2012
Innlegg
42
Sted
Kolbotn
Jeg har en Breitling som er under 2 år gml. Jeg har sendt den inn på reperasjon 2 ganger grunnet samme feil. Nå er feilen her for 3 gang, og jeg må på nytt sende den inn.
Spørsmålet er enkelt... Har jeg rett til å kreve ny klokke, og/eller heve kjøpet?
Hvem har evt. ansvaret her? Produsent eller forhandler?

//R
 
Jeg har en Breitling som er under 2 år gml. Jeg har sendt den inn på reperasjon 2 ganger grunnet samme feil. Nå er feilen her for 3 gang, og jeg må på nytt sende den inn.
Spørsmålet er enkelt... Har jeg rett til å kreve ny klokke, og/eller heve kjøpet?
Hvem har evt. ansvaret her? Produsent eller forhandler?

//R

Oppstår feilen/samme symptomer for 3 gang etter gjentatte reparasjoner/rettelser (ikke nytt produkt) har du rett til å heve kjøpet. Hvem som har skylden er uvesentlig da forhandler (AD) er de man skal henvende seg til ved retur/heving av kjøp
 
Oppstår feilen/samme symptomer for 3 gang etter gjentatte reparasjoner/rettelser (ikke nytt produkt) har du rett til å heve kjøpet. Hvem som har skylden er uvesentlig da forhandler (AD) er de man skal henvende seg til ved retur/heving av kjøp

Ok, takk for svar!