Reise til New York.

Medlem
15. okt. 2013
Innlegg
4
Heisann,
I desember skal jeg på en ukes tur til New york, og lurte i den forbindelse på om noen her har noen tips? Til feks klokkebutikker etc som er verdt et besøk. Og, er det noe å spare på å kjøpe feks Omega eller Breitling i USA? Evt kursen kanskje.. Jeg er ny her på forumet og beklager hvis noen spørsmål er litt nybegynneraktig.
Ha en fin kveld/dag! :)
 
Hei, og velkommen hit.

Kjøp av ny klokke er sjelden rimeligere ute enn det er her hjemme. Med dagens kronekurs/dollarkurs blir det vel heller motsatt. Når du kommer hjem og går på rødt i tollen, for det må du, så blir det svinaktig mye dyrere.

Men, på Manhattan kryr det av klokkeforretninger og du kan tafse og klå på alt du vil fra Seiko til PP. En kjekk måte å finne "sitt" ur på. Du finner adressene til de forskjellige merkebutikkene på hjemmesidene, men rusler du oppover 5th Avenue og tar et par avstikkere i ny og ne kan du trygt sette av tre dager bare til dette.

God tur til NYC og lykke til med jakten på din grail.
 
Hvis du vinner i Lotto før du drar så kanskje stikke innom her AARON FABER - Watches :) Mye snadder for store lommebøker (og noen ting for litt mindre lommebøker også). Er vintage- ur, men hvis det er noe du kunne synes var interessant så har de mye fint.
 
Kan anbefale denne: Tourneau TimeMachine 12 East 57th Street New York. Her har de innmari mye klokker! I dette området ligger de fleste boutiquene: Brequet, Omega, Rolex, Panerai, IWC (anbefales), etc.

Tourneau er forøvrig eier og drifter av Rolex boutiquene i USA. Dvs: Rolex har ingen egeneide butikker i USA.

Prismessig er New York tullete på nye ur. Butikkprisene er omtrent som hos norske ADer, men det tilkommer NY butikkskatt på 8,875% PLUSS 25% mva ved innførsel til Norge. De gir heller ikke fradrag for MVA.


Forøvrig kan jeg anbefale:
- Nobu Sushi (ikke like bra som Alex (selvsagt), men kulere sted med "penere" gjester"): Introduction » Nobu Restaurants
- Sing Sing karakoke (rock og hipt, jeans og tattis, "samtlige" hollywoodstjerne har vært her...): Sing Sing Karaoke Avenue A
- Bar (ikke mulig å dumpe innom, må vite om adressen, kule omgivelser inspirert av forbudstiden, derfor hemmelig inngang også kommer alle drinker i te/kaffekopper): https://plus.google.com/117612240498452823541/about?hl=no#117612240498452823541/about?hl=no
- Italiensk (knøttlite, spis og drikk så mye du vil i 2,5 time for 65USD): Briciola from the sidewalk out front, early evening | Yelp
- Dream hotel: alt! restauranten, roof-top bar, hotellet i seg selv... http://www.dreamhotels.com/hotels/n...1-0-0-1-0-0-1-0-0-1-0-0&checkin_date=&rooms=1
- Bedre enn alle disse: Østersbaren i kjellern på Grand Central:) !!! En klassiker hvor du kan nyte østers, vin og sjømat i timesvis.
 
Redigert:
Nri7DT5.jpg


Tourneau er verdt et besøk. Diverse boutiques også.

Spør etter ekspressbillett opp til toppen av Empire State Building.

Kjøp ukesbillett til subwayen.

Av mat kan jeg anbefale The Dutch i Soho. De har det meste, frokost, lunsj, middag, dessert, bar.
 
Redigert:
Ta med deg en ekstra, tom koffert, når du reiser. Den fyller du fint opp på outleten Woodbury, ca en time med buss fra Manhattan. :) kanskje ikke så mye spennende innenfor klokker der oppe, men du verden så enkelt det er å bruke penger på mye annet ;)
 
Ta med deg en ekstra, tom koffert, når du reiser. Den fyller du fint opp på outleten Woodbury, ca en time med buss fra Manhattan. :) kanskje ikke så mye spennende innenfor klokker der oppe, men du verden så enkelt det er å bruke penger på mye annet ;)

+1 Supert sted for å handle basisplagg og gode sjanser for å gjøre svært gode kjøp!
 
Ta med deg en ekstra, tom koffert, når du reiser. Den fyller du fint opp på outleten Woodbury, ca en time med buss fra Manhattan. :) kanskje ikke så mye spennende innenfor klokker der oppe, men du verden så enkelt det er å bruke penger på mye annet ;)


Woodbury har London WAtch and Juveler - de selger ny breitling og brukte klokker(AP, Breitling, Rolex etc.)

Tilbake til tom-koffert: har alltid kjøpt med meg en ekstra bag når jeg har vært i statene. VELDIG billig klær, klokkene er derimot ikke særlig mye billigere dersom du ikke kommer over noe bra.

Er det slik at alle går på rødt på gardermoen dersom de tar med seg klokker inn i landet?
 
Bump.
Drar til Manhatten om kort tid og siden min utvalgte spouse skal forbli i moderlandet kan jeg velge aktiviteter helt fullstendig av egen vilje. Jeg har stort sett planer på kveldene, men dagene er temmelig åpne.
Planen er å oppleve byen litt som lokale, og ikke hive meg på alle turistattraksjonene selvom jeg selvsagt vil se det som er mest interessant.
Alle tips taes imot med stor takk. Gjerne med linker eller bilder, da dette beriker tråden for eventuelt andre som også skal bortover senere.