I "Speedy Tuesday Magazine" finner du en artikkel om reimer til Speedmaster. Bladet kan lastes ned herfra: Fratellowatches.com
Hvor mye ligger en original omega foldespenne på? ...
2900,- hos norsk AD når jeg spurte for et par uker siden.
Flere nettsteder feks Watchobsession selger "Omega style clasp". Kvaliteten vet jeg ikke noe om, men denne nettssiden har jeg problemfritt handlet reim fra før.
Personlig er jeg ikke noen fan av foldespenner, jeg synes vanlige spenner er mye mer komfortable og bygger mindre. Unntaket er nettopp denne "single-fold" foldespennen fra Omega, den er helt super og anbefales varmt. Ellers er det mange tråder her på forumet om remmer generelt og remmer til speedy spesielt, let og du skal finneGanske mye bare for en foldespenneEr det mye bedre med foldespenne i forhold til en vanlig spenne? Hvordan tror du en 15$ kopi er?
![]()
@gulenissen Har tenkt til å kjøpe en rally reim i sort skinn og en brun i kalveskinn (litt tykk). Noen tips? Merker, tykkelse eller annet?
@SpaceCowboy ganske blek, men har litt farge på armene, vil en lys eller mørk reim passe bedre?
Du må nesten prøve, men jeg har da kjøpt sand-farget reim (les: lys-brun) og det passet ikke meg. Burgunder og mørkere sjatteringer av brun derimot... Vurder også grå/mørkegrå/gunship grey. Grått er undervurdert.![]()
Nevnte Heavy Calf er definitivt kurvet..
![]()
(ikke mitt bilde)