Reim til en vintage Seamaster i gull.

flyback

Støttemedlem
Medlem
12. okt. 2010
Innlegg
4.206
Sted
Inderøy
Hei folkens,

Jeg trenger en elegant reim til en eldre Seamaster i gull. Dette uret et litt spesielt for meg da de ble båret av både min far og farfar. Jeg bruker dette uret i de litt formelle anledningene og nå når jula nærmer seg er det på tide å finne en reim den fortjener :)

Stikkord til reimen:

- 18mm bredde
- Sort
- Elegant

Hva tror dere blir best? Croco/gator? tynn? matt eller "glossy" finish? Produsent?

Alle innspill mottas med takk!

23702B51-0E80-4EA4-A22C-295D3D2100C4-416-0000002905D17F06.jpg
 
Jeg har fått det for meg at vintage gull ur skal ha blanke reptilremmer.

IMG_0131b.jpg


Disse kjøpte jeg på Protid til 499,- pr stk. (+710,- i parkeringsbot:mad:)
 
MINUTE_REPEATER: Hvilket reptil, og hvor i Begen kan eg få tak i noe sånt? Prisen var jo ikke så ille. Kjøper gjerne på nett og.
 
Några förslag

Kroco eller Lizzardödla det är mina favoriter. Men inte svart på guld, brunare är bättre, men smaken är som baken delad.

Blandat045.jpg


Anders.S
 
Fargen spørs jo og litt hva man skal ha på seg ellers. Til dress skal belte, sko og klokerem matche i farge. Lær skal jo helst matche i farge i andre anntrekk også, men det er begrenset hvor mange belter og klokkreimer man kan ha. Isolert sett gjør konjakkfarget seg godt, IMO. (Det de kaller Cognac er jo alltid mørkere enn de gylne dråpene.) Det safeste er jo å starte me en sort og brun, og variere litt etterhvert. 18mm er jo standard lugstørrelse på denne typen klokker, så man har jo alltis miks&match-muligheter. Spesielt hvis man kjørr en quick-releae bajonet, og er illig til å lage et lite hull på baksiden av reimene.
 
Redigert:
Lekkert Andsan, meget lekkert. Jeg er helt enig at brunt på gull en nydelig, men sort er første prioritet da jeg omtrent kun bruker dette uret når finstasen er på. Takk for input og flotte bilder karer!
 
Cousins.co.uk er et fintalternativ hvis man vil ha en rimelig lizard/croco/alligator-rem. Sikkert ikke det absolutt beste du får, men man får lizard-rem for under 120kr.

Digresjon: Det er klart enkelte remmer er verdt noen hundrelapper, men når jeg ser diverse remmer av "eksotiske" skinn koste 800kr og mer blir jeg litt oppgitt. Jada, flott med haiskinn og stingray, men når et kvalitetsbelte i haiskinn kan fåes til 900kr, tviler jeg på at en klokkereim med tilsvarende kvalitet er verdt det samme - eller mer.