Referanseklokker - med design som setter standarden

Medlem
18. feb. 2015
Innlegg
83
Mulig dette er diskutert tidligere men prøver meg likevel med en tråd.

Hvilke klokker er det som har satt standarden i forhold til design innen de ulike kategoriene?
Antar at Submariner og Seamaster er åpenbare kandidater, men de er jo ikke de eneste. Jeg er klar til å bli belært. Finnes det en plass på nettet som kan gi meg svar?

Uansett antar jeg teamet er såpass interessant at det fortjener en egentråd, mulig temaet allerede har det, da lar vi bare denne tråden synke.
 
Mulig dette er diskutert tidligere men prøver meg likevel med en tråd.

Hvilke klokker er det som har satt standarden i forhold til design innen de ulike kategoriene?
Antar at Submariner og Seamaster er åpenbare kandidater, men de er jo ikke de eneste. Jeg er klar til å bli belært. Finnes det en plass på nettet som kan gi meg svar?

Uansett antar jeg teamet er såpass interessant at det fortjener en egentråd, mulig temaet allerede har det, da lar vi bare denne tråden synke.

Kult tema dette her. Man kan argumentere for at både Rolex Submariner og Blancpain Fifty Fathoms har satt standarden for hvordan man ser på dykkeruret. Med dette mener jeg spesielt den eksterne bezelen for tidtaking. Når det kommer til andre sjangere er det litt vanskelig. Man kan si at ur som faller inn under "field watch" kategorien har mye av sitt utseende fra tidlige Timexer, Hamiltoner og kanskje til dels Explorer 1, men dette vil nok mange være litt uenig i :) Når det kommer til den klassiske dressklokken tror jeg det er vanskelig å utpeke en særegen modell.
 
Pilot klokken. Mangler en ALS her selvsagt.:)

BigPilot.8c5b1024e3821702e5e4f9107988aaf7.jpg


P1010423.jpg


stowa-flieger-automatik-2.jpg