Redskap og guide for å skifte mellom reim/lenke

Medlem
21. april 2012
Innlegg
96
Sted
Oslo
Hei!

Kjøpte meg nettopp ny reim til min Speedmaster. Da fikke jeg den skiftet hos forhandleren. Hvordan gjør jeg dette selv? Hvilke verktøy trenger jeg?
 
m7020b_1.jpg

bfs_tang.jpg

440725772_1_big.jpg


Neida- kjøp deg en Bergeon spring bar tool :)
Bergeon Watch Spring Bar Tool: Watches: Amazon.com
 
Jeg ser at du spør om hvordan man gjør det...?

Denne videoen kan kanskje hjelpe deg:)

[video=youtube;TtPde-M5Xz0]http://www.youtube.com/watch?v=TtPde-M5Xz0[/video]
 
Tidssonen Webshop fører nå Bergeon klokkeverktøy.

Meget rask levering, og vil i tillegg anbefale å kjøpe en ekstra gaffel :) De minste gaflene er nødvendige på lenke, men bredere gaffel er enklere å bruke.

For øvrig kan det være smart å bruke litt teip/maskeringstape på klokkens lugs/horn. Baretter og verktøy har lett for å glippe, og ved å bruke teip unngår man riper på baksiden av hornene.
 
Tidssonen Webshop fører nå Bergeon klokkeverktøy.

Meget rask levering, og vil i tillegg anbefale å kjøpe en ekstra gaffel :) De minste gaflene er nødvendige på lenke, men bredere gaffel er enklere å bruke.

For øvrig kan det være smart å bruke litt teip/maskeringstape på klokkens lugs/horn. Barettene har lett for å glippe, og ved å bruke teip unngår man riper på baksiden av hornene.

Ok, da vil jeg anbefale å kjøpe den her:) Akkurat samme greia:cool:
 
Ah, akkurat en slik jeg satt og lette etter på bukta. Da er bestilling gjennomført på sonens shop og vi får da teste den raske leveringen:) takk for tips.
 
Ah, akkurat en slik jeg satt og lette etter på bukta. Da er bestilling gjennomført på sonens shop og vi får da teste den raske leveringen:) takk for tips.

Dagens postinnlevering er egentlig gjort, men når du sier det på den måten så blir det jo å betrakte som en utfordring ;)

Får ta en ekstra tur på Posten og krysser fingrene for at verktøyet ligger i postkassen din i morgen :)
 
Det var da veldig til service! Takk for lynkjapp og vennlig ekspedering, slikt kan jeg like :D



Dagens postinnlevering er egentlig gjort, men når du sier det på den måten så blir det jo å betrakte som en utfordring ;)

Får ta en ekstra tur på Posten og krysser fingrene for at verktøyet ligger i postkassen din i morgen :)
 
Ble inspirert av dette jeg og la inn en bestilling på et bergeon barettverktøy, ekstra klo og norges nato fra MoD. Haha, klart man må støtte den lokale kjøpmannen. :eek:
 
Tidssonen Webshop fører også det billigere verktøyet Wangensten linket til:

sbtool_1024x1024.jpg


Samme pris, og du finner det her.

Ikke helt Bergeon, men fungerer bra :)