Real deal?

Urverket kan jeg ikke uttale meg om, men den skiva så vel litt for fin ut i forhold til resten av klokken?!

Enig, stusset også over dette da jeg så annonsen tidligere i dag. Selger har også en Omega til salgs som er helt "lik" fin skive ift resten. Tror nok dette er re-dials eller "fake" dial eller hva en vill kalle det.

Enig, stusset også over dette da jeg så annonsen tidligere i dag. Selger har også en Omega til salgs som er helt "lik" fin skive ift resten. Tror nok dette er re-dials eller "fake" dial eller hva en vill kalle det.

Høyeste bud er pt. 6.000,-
Men jeg tørr ikke å ta sjangsen å kjøpe denne usett.

I følge google kan man gjøre årets kupp. Så hvem tar sjangsen?

Har du klart å finne noe info om denne modellen et sted?:cool:
Link?

Har ikke funnet noen info om akkuratt denne modellen. Men noen som ligner veldig. Driver å går igjennom "history" på browseren min nå

Jaggu.... Der var den ja. Jeg vet at mange på TS er nyskjerrig på denne. Kanskje @MightyMovers kan redgjøre litt mere om historien til denne klokken i tråden her?

Redigert av en moderator:
Snakket med eieren

Hadde en detaljert samtale med eieren som jeg vet er å stole på, en ordentlig fyr som elsker vintage ur og hane har 3 stk i vintage, Rolex, Omega og IWC og han garanterer at uret er 100% ekte, ingen re-dials den har vært eiet av faren hans i mange mange år han arvet denne og 4 andre av faren sin. Han forsøkte å selge denne først på finn men responsen var ikke særlig bra han fikk maks bud på 8.500 der så ba han meg hjelpe da han er ikke TS medlem. Han har nå bestemt seg for å ikke selge (rent salg) men bytte mot en klokke han hadde fått bytte tilbud om :)

@MightyMovers, konsensusen fra TRF er at dette garantert er en redial. Jeg velger å stole 100% på vurderingen som er gjort av flere faste brukere der som har meget stor vintage-ekspertise. Du må tenke på at kassene på disse klokkene ikke er støv/lufttette og det vil være umulig å bevare en skive perfekt etter så mange år. Jeg ville nok tatt en revurdering av denne og kanskje en ekstra prat med eieren.

Redigert av en moderator:
Ser at denne klokken nå ligger ute på finn igjen til en ny og lavere pris (kr.8000).
Det virker som at det var stor enighet her inne om at dette er en en re-dial.
Som uvitende klokkeinteressert lurer jeg på om den da ikke har noen verdi, selv om klokka ellers er original?

Ser at denne klokken nå ligger ute på finn igjen til en ny og lavere pris (kr.8000).
Det virker som at det var stor enighet her inne om at dette er en en re-dial.
Som uvitende klokkeinteressert lurer jeg på om den da ikke har noen verdi, selv om klokka ellers er original?

Den har klart verdi men ikke som et samlerur, vil ikke være en god investering heller. Hvis vi sammenligner med bil....
Du får en tidlig Porsche 911 fra 120.000,- og oppover, disse er ikke matching numbers eller originale, gå for en tilsvarende original urørt og vi snakker 500.000,- og oppover.

Ønsker du deg en gammel knøttliten "Dameklokke" som du ikke får pengene dine igjen for, kjøp denne og bruk den.
Tom