Ransforsøk hos Bjerke

Små-kriminelle skal vel ikke være kjent for sin høye intelligens akkurat, men er det bare meg eller har Bjerke blitt Ranet en god del over de siste årene?

Dette handler nok ikke så mye om Bjerke i seg selv, men urmakere (og gullsmeder) generelt. Produktene de selger er ikke nødvendigvis så store fysisk, men har stor verdi og således er man attraktive for vinningskriminelle.

Bare se hva Guybrush Threepwood postet igår: http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/innbruddsfors%F8k-hos-presis-ur-gull-bod%F8-19382/
 
Blir mer og mer skeptisk til om jeg skal tørre å takke ja til jobb der, dersom jeg får tilbud på deltidsstillingen jeg har søkt på hos Bjerke :p
 
Litt spenning i hverdagen? Neida. Tror du kan trøste deg med at hvis ranerne har våpen er de jo ute etter klokker, ikke å skade noen! :)
 
Vet ikke om det bare er mitt inntrykk, men er det faktisk slik at det er en økning i antall ran og ransforsøk hos norske urmakere?
 
Det skjedde flere urmakerran/tyveri i dag.
Operasjonssentralen‏@oslopolitiops:
"1 tyv stjal ei klokke til verdi kr. 4500 fra en klokkebutikk på Skøyen. Tyven pågrepet på bopel kort tid etterpå. Klokka er tilrette"