Railmaster vs Explorer - sporty dressur ?

Enig at Explorer I er visuelt vakker. Størrelsen er imidlertid for liten til å kalle klokken perfekt. Et sportsur på 36mm er for meg omtrent like attraktiv som bil med sveivstart.:D

Jeg hadde valgt Explorer uten å nøle. Rolex har etter min mening en helt annen "aura" enn Omega. Jeg ville også valgt IWCen til Branaas på salgsforumet her foran Omegaen:)

Prøvde den nye 39mm Exploreren forleden. Utrolig lekker på håndleddet, men kan forstå kritikken som har kommet mot viserne, litt små når man kaster blikket kjapt for å lese av tiden, ellers en finish som går langt utenpå Railmasteren hvertfall. Mitt umiddelbare valg hadde blitt 36mm Explorer. (Ute av produksjon?) Perfeksjon i mine øyne.

-V

Tar med et siste visuelt argument for Exploreren - et "suit shot" fra Mad Men, (skruppelløst hentet fra Jake Erlichs klokkeblog).

Donald-Draper-Rolex-Explorer.jpg

Og jeg lar meg naturligvis rive med.
Takket være gode svar og bildene til JoLu, ragamuffin og Hopalong kommer nok postmann Pat snart å banker på.:p

Et meget godt alternativ til Explorer I er Datejust 16200 med glatt bezel, oyster og sort skive med romertall. Klokken ser ut som Ex I, men har dato, et must for meg og mange andre ;)

Regards :)
AW

Et meget godt alternativ til Explorer I er Datejust 16200 med glatt bezel, oyster og sort skive med romertall. Klokken ser ut som Ex I, men har dato, et must for meg og mange andre ;)

Regards :)
AW

Skal være sikkert og visst. 16200 er en av de DJ jeg liker best (også med hvit/sølv skive)

BUMP! :)

Jeg legger inn en stemme for Railmasteren, selv om Exp I også er meget hot.

Selvsagt lånte bilder ;)
715353d1337662349-aqua-terra-railmaster-photo-thread-img_1916.jpg

715316d1337660291-aqua-terra-railmaster-photo-thread-img_1825.jpg

Hmm.. Hvorfor ikke begge? Jeg for min del får mye mer godfølelsen med railmaster på mørk krokodille enn noen slags Explorer. Så om en må velge, railmaster. Men på lenke heller jeg mot Explorer 1. Finishen på Railmasteren er på ingen måte dårligere en Rolex, samt at coaxialurverket er forbausende presist.
6EC5964E-orig.jpg

Explorer 1 er virkelig fantastisk, og valget mitt ville klart vært den. Nå har jeg den selv, så jeg er litt "biased", menmen. Den får kjempemasse armtid. Railmaster er også en utrolig bra klokke, dog.

Er svært fornøyd med Exploreren - nesten den komplette klokken for meg:D

....det kan dog hende at jeg like gjerne hadde sagt det samme om Railmasteren. Tøft valg!
Uansett så blir det jo ikke feil konklusjon:cool: