Rabatt BMW

Hvor langt er et tau? :p

Det kommer helt ann på bilen, men storbruker kunder har vel rundt 8% rabatt på bil og utstyr, så du kan vel få noe mindre enn det. Men som sagt det kommer helt ann på bilen. Et lite tips er å "shoppe" hos de forskjellige forhandlerene og presse litt pris på den måten.
Hvis det er utstyr som du trenger (skiboks, vinterdekk, sykkelstativ osv) kan dette være lettere å få med i prisen enn direkte rabatt, da kostnaden for forhanlder er mye mindre enn hva veiledene pris på varen er.
 
Redigert:
Hvor langt er et tau? :p

Det kommer helt ann på bilen, men storbruker kunder har vel rundt 8% rabatt på bil og utstyr, så du kan vel få noe mindre enn det. Men som sagt det kommer helt ann på bilen. Et lite tips er å "shoppe" hos de forskjellige forhandlerene og presse litt pris på den måten.
Hvis det er utstyr som du trenger (skiboks, vinterdekk, sykkelstativ osv) kan dette være lettere å få med i prisen enn direkte rabatt, da kostnaden for forhanlder er mye mindre enn hva veiledene pris på varen er.

Hehe, burde kanskje spesifisert litt mer.

Gjelder èn BMW X1, fikk 17-18% rabatt.
 
Da jeg uten innbytte kjøpte min siste nye BMW (520d) i 2011 hentet jeg tilbud fra alle de store i Osloområdet, den gang BILIA, Bavaria og Stenshagen (før de ble BILIA) . Basert på rabatt fra Norges største selskap (forutsatte bilordning) fikk jeg 43'260,- i rabatt på salgssummen 464'597,- som inkluderte mva. Engangsavgift på 187'263 kom i tillegg. Rabatten utgjorde således 9,3% av salgssummen ex engangsavgift og 7,1% av totalsummen. Dette tilbudet var det beste jeg fikk og det var fra BILIA. De andre 2 var rundt 10'000 dårligere hvis jeg husker rett.
Med 17-18% rabatt kan det virke som tidene har forandret seg eller så er x1 en lite attraktiv modell om dagen, eller jeg dårlig til å forhandle :)
 
Redigert:
Prosentvis rabatt er ikke så interessant. Det er kronene som er mer interessant - og timingen for nybilkjøpet.

Kjøpte ny 320iX og med alle de tilbudspakkene Bavaria hadde i den perioden, samt rabatt pga. kjøregodtgjørelse - ble bilen faktisk så billig at de brukte på markedet i dag (8 måneder etter jeg fik den nye levert) er dyrere prisen enn hva jeg ga for den ny.

Har aldri i mitt liv klart å kjøpe noe så gunstig priset nybil noen gang. Rabatten var kjekk den, men timingen med alle tilbudspakkene gjorde susen. Så hvis 17-18% som OP indikerer er med tilbudspakker, så er det greit å gi beskjed om.
 
Redigert: