Råd om kjøp av klokke

Vanntetthet? Ja, så absolutt. Er det en hverdsgsklokke du tenker deg bør den minimum tåle 50 meter, helst 100 meter etter mitt syn.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ser i hovedsak etter en stilren klokke i stål, har til nå bare kikket på 41mm TH Aquaracer.
Prisklasse tenker jeg 20-25k. Hva finnes egentlig i denne området, både ny og brukt?
Ønskelig med en klokke som ikke er alt for stor, da jeg har relativt smalt håndledd. Har til sammenligning en eldre Tissot T-touch Expert, synes denne er i grenseland mtp. størrelse.
Du skriver "stilren", men det kan jo bety så mangt.
Ønsker du deg en dykker, kronograf, noe mer eller mindre sportslig? Eller vet du ikke helt og er åpen for det meste av forslag? :)
Synes absloutt du skal ta en titt på Tudor, som nevnt tidligere, tenker det er mye for pengene.
Black Bay 58 er vel kanskje mest passende for dine mindre håndledd hvis det er en dykker du vil ha, men den er vel raskt godt over ditt budsjett. Andre Black Bay-modeller burde være godt innenfor budsjettet pent brukt, men blir kanskje litt store. Verd å prøve på hånden i alle fall.
Black Bay 36 bør du sjekke ut, bør passe godt på dine smale håndledd, og den passer til de fleste antrekk og situasjoner. Innenfor budsjettet ditt ny, og burde være mulig å finne brukt til noe mindre. Har den selv i 41mm og kan gå god for at det er en tipp topp klokke.

Og dagens tips: kjøp med lenke hvis det finnes til klokken du vil ha. Mye lettere å kjøpe diverse skinn eller andre remmer til enn en passende lenke :cool:
 
Det jeg i utgangspunktet kikker på er dykker i stål, ikke kronograf. Dog dukker det nå opp mye flotte forslag, så vil ikke låse meg helt til å prøve å finne noe bestemt.
Har erfaringsmessig tidligere gjerne endt opp med noe helt annet enn det jeg hadde sett for meg (ikke klokker, og ikke negativt ment). Jeg kommer nok til å se en del på de forslagene som er nevnt, og la dem vokse litt på meg.
 
Tudor er jo en killer her!
Der at modellen har ETA-urverk er jo positivt med tanke på service. Dermed får du jo en veldig flott klokke.

Som @westmouth skriver om antall meter er greit å tenke på. De færreste av oss kommer under 10 meter med livet i behold. Men trykktilsvarer et som støtet mot vannet gir ved et stup tilsvarer fort 100-200 meter trykk. Derfor er det greit med god dybde.

8
 
Det er veldig mye flotte klokker i din prisklasse og litt over. Omega og Tudor har blitt nevnt flere ganger. Tudor North Flag har fin størrelse, god lenke og skiller seg litt fra mengden uten å bli for spesiell. IWC Ingenieur får du litt over budsjett brukt. Grand Seiko er også innenfor rekkevidde. Oris, Sinn og Nomos er også verdt å sjekke ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel