Hei!
Hva tenker dere om den tilsynelatende misfargingen/flekken på tannhjulet som drives av rotoren på denne El Primero kaliber 410? Det er ingen slik misfarging på hjulene tilhørende kronograffunksjonen. Er det slitasje, skitt, for mye smøreolje ved forrige service, rotor som skraper borti eller oksidasjon over tid? Eller kun ugunstige lysforhold?
Jeg har litt lyst på denne, men hvis urverket er fullt av små metallpartikler og nedslitte tannhjul er jeg skeptisk.
Klokka skal visstnok ha blitt sjekket av urmaker som har funnet alt i orden, men det er ikke skriftlig dokumentasjon på service.
Hva tenker dere om den tilsynelatende misfargingen/flekken på tannhjulet som drives av rotoren på denne El Primero kaliber 410? Det er ingen slik misfarging på hjulene tilhørende kronograffunksjonen. Er det slitasje, skitt, for mye smøreolje ved forrige service, rotor som skraper borti eller oksidasjon over tid? Eller kun ugunstige lysforhold?
Jeg har litt lyst på denne, men hvis urverket er fullt av små metallpartikler og nedslitte tannhjul er jeg skeptisk.
Klokka skal visstnok ha blitt sjekket av urmaker som har funnet alt i orden, men det er ikke skriftlig dokumentasjon på service.