Råd angående brukt GMT Master II

Medlem
20. mai 2014
Innlegg
61
Hei

Vurderer å kjøpe en brukt GMT Master II i utlandet.
Ønsker innspill på prisen som jeg synes er relativt høy.

Her er spekken:

ROLEX GMT-MASTER 2 Pepsi Z series 16710. 3185 urverk.

Den er i følge selger nesten 100% og datert 09/2007. Altså av de sist produserte. Kommer også med garantikort i plast.

Alt er komplett.

Selger ønsker ca 50.000NOK.

Hva syns dere?
 
Ikke bare overpris, spinnvill overpris. 30-35´?

30-35k for en pepsi fra 2007 tror jeg er ønskepris i disse dager. Tviler på at vi vil se en såpass ny for noe mindre enn 40k.

50k er uansett overpris så det holder og med mva kommer jo denne på 62-63k. Det er jo helt bak mål!
 
Takk for innspill.

Selger sine argumenter er nettopp at den er "som ny" og "sjelden", og derfor høyt priset.
Får legge inn et bud på 40-tallet :)
 
Virker som 16710 har steget ganske mye det siste året. Før fant man klokker til 31, nå ligger de opp mot 38000. Spennende å se om prisen vil holde seg :cool:

50000 er for mye, 40000 er OK. Men da skal den være strøøken :D Lykke til.
 
Sjelden og sjelden Fru Blom. :) Produsert i 18 år. GMT Master History

16760 ble produsert i kun 5 år og 16750 i 8 år. Og, selv om det er variasjoner innen de produksjonsrekkene - så er variasjonene tross alt "kun" dette for 16710 modellen:

1997/2000: Tritium -> Luminova -> Superluminova
2000: Solid end link bracelet indroduced (SEL).
2003: Laser crown introduced.
2003: No holes case starting (late Y-series).
2007: New certificate (plastic/credit card size) introduced (Z-series).
Late 2007: Caliber 3186 instead of 3185 (late Z-series and the M-series).


PS: Det at den nye Pepsi i hvitt gull koster en kvart million jager nok bruktprisene på Pepsi i stål. Er såpass glad i egen Pepsi kjøpt brukt at den selges ikke. Gladklokke rett og slett. :) Lykke til i jakten.
 
Redigert:
Sjelden og sjelden Fru Blom. :) Produsert i 18 år. GMT Master History

16760 ble produsert i kun 5 år og 16750 i 8 år. Og, selv om det er variasjoner innen de produksjonsrekkene - så er variasjonene tross alt "kun" dette for 16710 modellen:

1997/2000: Tritium -> Luminova -> Superluminova
2000: Solid end link bracelet indroduced (SEL).
2003: Laser crown introduced.
2003: No holes case starting (late Y-series).
2007: New certificate (plastic/credit card size) introduced (Z-series).
Late 2007: Caliber 3186 instead of 3185 (late Z-series and the M-series).


PS: Det at den nye Pepsi i hvitt gull koster en kvart million jager nok bruktprisene på Pepsi i stål. Er såpass glad i egen Pepsi kjøpt brukt at den selges ikke. Gladklokke rett og slett. :) Lykke til i jakten.

Takk :)

Om jeg hadde fått den til 40, hadde jeg handlet i dag.

Ikke lett å finne en strøken 2007...
 
Boks og papirer drar selvsagt opp prisen - så du må velge om du kjøper denne klokka for å ha den som "bruksklokke" og/eller "collectable". Hvis det første, så er B&P ting du ikke trenger og prisen skal være lavere for ei slik klokke. Til 50K så må det inngå alt av originale papirer og bokser (ytter og innerbokser).
 
Takk :)

Om jeg hadde fått den til 40, hadde jeg handlet i dag.

Ikke lett å finne en strøken 2007...

Husk at mva kommer i tillegg når du kjøper i utlandet. 40k vil tilsi en totalpris på 50k etter mva. Det er fortsatt svindyrt! Ville ventet til det kom en på markedet i Norge.
 
Er det svindyrt? Prisene på pepsi har jo nesten doblet seg etter Basel og nye utgaven ble annonsert.
 
Husk at mva kommer i tillegg når du kjøper i utlandet. 40k vil tilsi en totalpris på 50k etter mva. Det er fortsatt svindyrt! Ville ventet til det kom en på markedet i Norge.

tumblr_mej5zeUBBX1rao0jp+%25281%2529.gif
 
Jeg følger selv litt med på prisene på bay`n, chrono osv - og ser at prisnivået generelt ligger (for) høyt, og at en (stor) del av klokkene har ligget ute lenge og/eller annonseres på nytt og på nytt. Jeg har nå tenkt å gjøre noen fremstøt for å prøve å avduke hva et par aktører er villig til å selge for vs eksempelvis angitt "buy now" prisene.

I tillegg må vi jo (dessverre) ta hensyn til mva som beregnes av CIF-verdi, samt fortollingskostnader. Dette gjør ofte sitt til at selgers pris i utgangspunktet er ok, men tillegg av fraktkostnader og 25% på toppen gjør produktet for dyrt.

Brukte klokker har jo førstegangskjøper allerede betalt mva for (i sitt land), så denne "verdien" ligger i prisen på det brukte produktet. Kjøper man nye varer, så vil jo selger trekke fra lokal VAT v/eksport, hvilket naturlig nok ikke er mulig for brukte gjenstander.

Egentlig burde det (min mening) ikke vært full mva (fortrinnsvis ingen) på innførsel av brukte gjenstander kjøpt fra EU/EØS land, men det er en annen diskusjon.

OBS - ved kjøp av gjenstander eldre enn 100 år, så er det kun 6% mva.
 
Redigert:
Er det svindyrt? Prisene på pepsi har jo nesten doblet seg etter Basel og nye utgaven ble annonsert.

Og hvor har du det fra? Én klokke som gikk for usannsynlig høy pris på auksjon?

Det er nok riktig at prisene har gått opp, men doblet seg? Tror ikke d..

Edit: Ligger forøvrig plenty med GMT pepsier på chrono24 til rundt 30k, og det er før pruting.
 
Redigert:
Og hvor har du det fra? Én klokke som gikk for usannsynlig høy pris på auksjon?

Det er nok riktig at prisene har gått opp, men doblet seg? Tror ikke d..

Edit: Ligger forøvrig plenty med GMT pepsier på chrono24 til rundt 30k, og det er før pruting.

Ja ser det nå. Tittet etter birthyear pepsi her om dagen og da var den billigste 43k. Antok at nyere med boks og papirer da ville ligge høyere. Ganske sykt at et par år differanse i produksjon utgjør 10k eller mer
 
Ja ser det nå. Tittet etter birthyear pepsi her om dagen og da var den billigste 43k. Antok at nyere med boks og papirer da ville ligge høyere. Ganske sykt at et par år differanse i produksjon utgjør 10k eller mer

Hvilket år om jeg tørr spørre? Kunne tenkt meg en birthyear GMT Pepsi etterhvert selv. Det blir da en fra 1990 og heldigvis ligger disse ganske så fornuftig i pris :eek:

Edit: Sorry til OP for at jeg nå dro diskusjonen langt vekk fra poenget :p
 
Hvilket år om jeg tørr spørre? Kunne tenkt meg en birthyear GMT Pepsi etterhvert selv. Det blir da en fra 1990 og heldigvis ligger disse ganske så fornuftig i pris :eek:

Edit: Sorry til OP for at jeg nå dro diskusjonen langt vekk fra poenget :p

88;) men jeg tror det blir en Datejust først. Har allerede sub og GMT blir jo relativt likt
 
Og hvor har du det fra? Én klokke som gikk for usannsynlig høy pris på auksjon?

Det er nok riktig at prisene har gått opp, men doblet seg? Tror ikke d..

Edit: Ligger forøvrig plenty med GMT pepsier på chrono24 til rundt 30k, og det er før pruting.

Har ikke funnet tilsvarende klokke som jeg nevner øverst i tråden til 30K, men til 40K+.

Hva kostet en ny GMT i 2007?
 
Har ikke funnet tilsvarende klokke som jeg nevner øverst i tråden til 30K, men til 40K+.

Hva kostet en ny GMT i 2007?

Nei jeg tror som sagt ikke du finner en 2007-modell til under 40k, men jeg anbefaler deg å vente til det kommer en på markedet i Norge. Det kommer garantert etterhvert, det er bare å være tålmodig. Eller så kan du jo selvsagt betale blodpris på 40k + mva = 50k. Men da vil du slite med å få pengene dine tilbake om du velger å selge den.