Rå på bilder men ikke i virkeligheten (og vice versa)

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.122
Sted
Fredrikstad
Litt inspirert av tråden vår Bilsnakk, kom jeg til å tenke på hvor ofte det avlegges dom over klokker før man i det hele tatt har fått sett de "live". Har man vært en stund i gamet vil man selvsagt kunne utvikle god intuisjon for hvordan en klokke er IRL – men man kan ta feil.

Er det noen som har noen eksempler på klokker man fikk stjerner i øynene av på bilder, og som var en stor nedtur når man endelig fikk håndtere den med egne hender?

Eller motsatt – en klokke man egentlig hadde avskrevet som uinteressante, men som overrasket positivt når man fikk prøve den på armen?
 
20220906_094920.jpg

Tudor P01.

Forferdelig på nesten alle bilder, en fullstendig annen opplevelse på armen. Med positivt fortegn.
 
Første gang jeg så Gun Barrel på bilder var den noe av det styggeste jeg hadde sett.

Men etter noen år så var den blitt stygg-pen. Det hele endte med at jeg kjøpte meg en slik og nå er den fantastisk.
Selvfølgelig har den en litt glorete sjarm, og gjennomføringen av et "James Bond team" er fantastisk. Sett i lys av alle mulige typer mønster og design som en klokke kan ha så er dette en killer. Når dette også ikke går ut over den praktiske lesbarhet eller bærekomfort så er dette absoultt en fulltreffer.

WP_20160109_17_56_10_Pro.jpg


8