Quintessentially

Medlem
18. sep. 2009
Innlegg
3.635
Var en tur innom på Tjuvholmen på Quintessentially messen i dag. Mest for Riva og SLS'en.
Der traff jeg også vår meget dyktige venn fra Alf Lie og hans unike ur.
Jeg fikk prøve det på armen og jeg må si jeg med dette trekker all kritikk jeg tidligere har fremsatt mot designet.
Det funket utrolig bra når uret kom på armen. Rett og slett veldig kult og særegent!:cool:
215fed3d.jpg

Det jobbes også med noen andre utgaver. Meget lekkert det hele! Særlig urverket var et imponerende skue, med sine broer! Gratulerer Alf Lie!:D
 
Alf Lie

Trodde det prosjektet der strandet pga produsentens konkurs tidligere i år? Uansett, det er et veldig særegent design. Jeg vet ikke helt om jeg skal like det eller ikke;););) Men det er sikkert noe annet da man står med et sånt på sitt eget håndledd:D:D
 
Jeg prøvde også dette uret (som har tourbillon) i butikken i vinter og mener å huske han sa at prisen var 1,8 mill.
 
Jeg prøvde også dette uret (som har tourbillon) i butikken i vinter og mener å huske han sa at prisen var 1,8 mill.

Dævven. Lurer på om han har kjøper på det? Jeg spurte han litt om det, men han svarte bare at dette ver prototype osv.
Det er mye penger. For mye snadder for en sånn sum.:cool:
 
Dævven. Lurer på om han har kjøper på det? Jeg spurte han litt om det, men han svarte bare at dette ver prototype osv.
Det er mye penger. For mye snadder for en sånn sum.:cool:

Ja, prisen for tourbillionen var satt til 1,8mill... Du skal ikke se bort i fra at det er en og annen samler som vil ha noe ingen andre har, og som gladelig hoster opp. Når det er sagt vet jeg ikke hvor mange utenfor landets grenser som er villig til å betale såpass for en klokke med AL sin signatur, og markedet i Norge klarer vel i beste fall og sluke en liten håndfull..?
 
Var innom AL for noen helger siden og hadde en veldig hyggelig prat med Espen. Det er nok ikke helt min stil, men absolutt et fint ur med stilig utforming på urverket.Tourbillion versjonen skal visst bare produseres i 5 eksemplarer så skal han ha noen versjoner med enklere urverk til en noe rimeligere pris.
 
1,8 mill for det uret er jo hinsides det aller meste uansett hvilke komplikasjoner klokken har. Husker jeg rett nå så er kassen i stål på toppen av det hele og "ukjent" fabrikat i tillegg. Med den prisen burde det ihvertfall stått Patek på skiven.

60K for en mer edruelig versjon er fremdeles mye penger for en slik klokke mener nå jeg.

Synes designet ligner mye på Richard Mille minus takrailsene selvfølgelig. Moderne og stilig forsåvidt, ser kanskje bedre ut i virkeligheten som Frodo sier.