Pruting i utlandet

Medlem
3. feb. 2013
Innlegg
840
Sted
Lillestrøm
Hei, jeg lurer litt på hvordan det er med pruting i utlandet?

Jeg skal en tur i dag, og lurer da på hvordan det er å prute. Jeg skal til Spania, Las Palmas.

Sistgang jeg var ute å reiste var de veldig bestemte på prisen, og det var da ikke mulighet for noe "last price".

Noen som kjenner til dette?
 
Var på Meloneras i sommer. Det kan anbefales, Rolex, AP, PP, IWC og Panerai har egne Boutiqes der. Det virker som de virkelig prøver å bli kvitt klokkene, hvertfall der jeg var. Fikk spesielt gode priser på Rolex. De senket prisen, helt uten oppfordring, samtidig som de nevnte at de kunne gå ytterligere ned i pris, men da måtte de høre med sjefen først. Det skal riktignok sies at det ikke er så billig at det er lønnsomt når norsk mva er lagt på. Nettopp grunnet dette, kjøpte jeg heller i Norge.
 
Var på Meloneras i sommer. Det kan anbefales, Rolex, AP, PP, IWC og Panerai har egne Boutiqes der. Det virker so

m de virkelig prøver å bli kvitt klokkene, hvertfall der jeg var. Fikk spesielt gode priser på Rolex. De senket prisen, helt uten oppfordring, samtidig som de nevnte at de kunne gå ytterligere ned i pris, men da måtte de høre med sjefen først. Det skal riktignok sies at det ikke er så billig at det er lønnsomt når norsk mva er lagt på. Nettopp grunnet dette, kjøpte jeg heller i Norge.

Ikke lønnsomt selv etter du hadde trukket fra deres mva? Regner med det var mulighet for tax free?
 
Jepp, det var tax-free pris. Og for min del, teller forbrukerkjøpsloven også en del:)

Da kunne det vel ikke vært så gode rabatter vel?
Enig med deg i at forbrukerkjøpsloven er veldig kjekk. Skal jeg handle nye dyre klokker så gjør jeg det i Norge :)
 
Ikke lønnsomt selv etter du hadde trukket fra deres mva? Regner med det var mulighet for tax free?

Jeg mener å ha hørt at varer der nede ikke har mva. Noe med at de er i en momsfri sone eller noe. Du får ihvertfall ikke mulighet til noe ytterligere tax refund. På billigere klokker er det noe å hente, så lenge dd koster under 6k og ikke må tolles inn. Er veldig fornøyd med å ha betalt 4k for min Tissot sea-touch der nede, som fremdels koster 8500 i norge:)
 
Da kunne det vel ikke vært så gode rabatter vel?
Enig med deg i at forbrukerkjøpsloven er veldig kjekk. Skal jeg handle nye dyre klokker så gjør jeg det i Norge :)

Dette er tilfelle i mange land - klokker er generelt sett ganske billig i Norge.
 
Var på Meloneras i sommer. Det kan anbefales, Rolex, AP, PP, IWC og Panerai har egne Boutiqes der. Det virker som de virkelig prøver å bli kvitt klokkene, hvertfall der jeg var. Fikk spesielt gode priser på Rolex. De senket prisen, helt uten oppfordring, samtidig som de nevnte at de kunne gå ytterligere ned i pris, men da måtte de høre med sjefen først. Det skal riktignok sies at det ikke er så billig at det er lønnsomt når norsk mva er lagt på. Nettopp grunnet dette, kjøpte jeg heller i Norge.

Nå som valutaregisteret rapporterer alt av uttak utenfor Norge, er det noen triks for å hindre statsmakten i å vite hva du måtte handle i utlandet uten å ta med 25 forhåndsfylte spendonkort eller en bunke kontanter langt over den tillatte grensa på vel 20 000.
Ser at DNB selger "gavekort" på 25 000 kroner, men de kan kun kjøpes for overførte midler, og et par-tre sånne gitt til "Donald D Duck" burde vel riste liv i den sløveste tollbetjenten.

Dette er rent teoretisk, jeg ville selvfølgelig aldri svindlet AS Norge for penger som ikke var deres i utgangspunktet.
 
Redigert:
Nå som valutaregisteret rapporterer alt av uttak i Norge, er det noen triks for å hindre statsmakten i å vite hva du måtte handle i utlandet uten å ta med 25 forhåndsfylte spendonkort, eller noe?

Lovbrudd
Lovbrudd, eller råd, tips eller annen informasjon som oppfordrerer eller kan benyttes til å fasilitere lovbrudd, skal ikke diskuteres. Dette inkluderer unndragelse av merverdiavgift.

http://www.tidssonen.no/forum/hjelp...-tidssonen-no-revidert-17-april-2011-a-10345/
 
Hei, jeg lurer litt på hvordan det er med pruting i utlandet?

Jeg skal en tur i dag, og lurer da på hvordan det er å prute. Jeg skal til Spania, Las Palmas.

?

Jeg har bodd 17 år på Gran Canaria, og det hjelper altid med cash! Da er selgerne veldig raske med rabatt osv. Siden f.eks. Master Card, og andre kreditkort selskaper holder pengene i en en to ukers tid. Som en annen i tråden har skrevet så er Meloneras et bra sted å handle.
Jeg har brukt en Rolex AD som heter Saphir, ved flere Rolex kjøp, og henvendelser, og de kan anbefales på det sterkeste!



God tur!