Protid Urmaker Lillestrøm

Medlem
20. juli 2009
Innlegg
474
Totalt off-topic!

La merke til at Protid urmakeren på Lillestrøm hadde en helsides annonse i siste "Mercedes bladet" (det som BOS sender for å plage kunder).

Snakk om skivebom - altså at urmakeren på Lillestrøm annonserer "nasjonalt" med Breitling.

Kanskje han er over normalt glad i biler og har gjort en deal? Noen som kjenner ham?

Som sagt - totalt off topic...
 
Haha, glad det ikke er bare jeg som ikke skjønner noe av dette.... Mener du at det er feil at han annonserer i et bilblad? Eller at det er feil at en urmaker på Lillestrøm annonserer i et blad som sendes ut til hele landet?
 
OK, vi får ta det med teskje.

  • Det var på side 2 annonsen stod, baksiden er vel det eneste som er dyrere
    Bladet har nasjonal distribusjon (det betyr hele landet og kostbart)
    Urmakeren er "ukjent" - det er liksom ikke Bjerke (som "alle" kjenner til) som har gjort dette

For en med en fortid innen "reklame" er dette ulogisk, satt på spissen er like logisk som om Kiwi på Vinstra "kjøper" baksiden på DN for å fortelle om de lokale åpningstidene i påsken!

Så jeg lurte på om noen kjenner til ham og det kanskje er en svært bilinteressert urmaker som har gjort dette!

PS: Posten i "snikk snakk" og startet og avsluttet med at det var off-topic!
 
"Så jeg lurte på om noen kjenner til ham og det kanskje er en svært bilinteressert urmaker som har gjort dette!"

Jeg tror rett å slett at han annonserer av flere forskjellige grunner.

For det første, hvis man ønsker å treffe et pengesterkt marked/publikum så er vel rett å slett ikke Mercedes bladet ikke helt skivebom?!?
Passer mye bedre enn et seil-blad og kanskje til og med bedre enn et klokkeblad, siden du treffer bredere og sikkert treffer noen stykker som absolutt ikke skulle tenke seg å kjøpe et klokkeblad.

For det andre så er annonse markedet ikke akkurat det hotteste for tiden, dvs blader sliter skikkelig med å få bedrifter til å annonsere så han har sikkert fått et skikkelig annonse tilbud.

For det tredje er det faktisk også mulig at han har gjort en avtale ved kjøp av en bil/firmabil, at annonsering ingikk på en eller annen måte.

Pure speculation.............men det finnes mange mere muligheter enn at han skulle være en brennende bil entusiast, fordi DA ville det være skivebom hvis han investerer KUN grunnet eget bil interesse istedenfor bedriftens vinning!
 
Det hørtes ikke umiddelbart dumt ut som S-B påpeker! Man er dømt til å treffe kjøpesterke folk. De som får BOS-bladet har jo punget ut minst 400k for en sofa på hjul, de har nok litt å avse til en Breitling ;)

Det kan nevnes at f.eks. Urmaker Jørgensen i Tromsø reklamerer støtt og stadig i DN og Finansavisen. De hadde sikkert truffet flere tromsøværinger om de annonserte i Bladet Tromsø og Nordlys, men de treffer i alle fall flere kjøpesterke i FA/DN.
 
DJM skrev:
Det kan nevnes at f.eks. Urmaker Jørgensen i Tromsø reklamerer støtt og stadig i DN og Finansavisen. De hadde sikkert truffet flere tromsøværinger om de annonserte i Bladet Tromsø og Nordlys, men de treffer i alle fall flere kjøpesterke i FA/DN.

Halloi. Nå begynner det å bli useriøst her. Faktum er at alle som leser Nordlys er ualminnelig kjøpesterke.
 
JoLu, begynte ikke mørketiden der oppe nettopp? :D

Det er i alle fall en beleilig forklaring på manglende klarsyn!! :D :D
Bruk den ;) Hehe.
 
Sven Bertil skrev:
Sven Bertil,
312- Not pending anymore

Sven Bertil, det du sier høres jo fornuftig ut.

Jeg må innrømme at jeg ikke har lagt merke til ham tidligere, men i går kveld satt jeg på do og leste og reagerte på den annonsen.

Er nok mer opptatt av klokker nå enn før... :oops:

+

PS: DJM, 400' - det må være en stjålet bil... Nødvendig utstyr alene koster jo 200' og oppover... Akkurat her er Anders den fornuftige...
 
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

c540_1.JPG