4-klokker valg
Hvis jeg skal følge reglene til punkt å prikke og velge fire forskjellige ur må de bli dissse fire innen kategoriene:
HVERDAGSUR:
Breitling Chronomat Evolution i stål med MOP skive; fordi dette uret har jeg hatt i flest år av alle mine ur, aldri lei av å se spillet i skiven, den tåler en "trøkk" og har både stillbar bezel (huskeliste parkometer, egge koking etc) og cronograf ifall det er nødvendig å ta tiden på noe. Mitt ur ble solgt i fjor i et svakt øyeblikk og kommer nok tilbake i boksen en vakker dag.
DYKKER (eller badeur som noen kaller det):
Submariner 114060 no date med ceramic bezel, innkjøpt i fjor fra Lervik og er den 4 suben i rekken (de andre solgt for år tilbake), fordi den har passe attitude og passe nøytral, tåler en trøkk (det er sagt at den ceramiske bezelen er noe "sprø") og lenken tåler sand og sjø da den er børstet.
Definitivt keeper for meg.
ELLERS:
En PAM 359 innkjøpt august 11, fordi den bytter humør akkurat som meg (bytte av rem) og kan i praksis tilfredstille kravene (med litt fleksibilitet) som både dykker (badeklokke) med gummirem, daglig beater med en ammo eller som dressklokke med sort gator rem.
Definitivt keeper og den klokken jeg ville velge hvis jeg skulle ha bare en for evig og alltid.
og så
DRESSKLOKKE: IWC Portofino i gull
Står klart på ønskelisten i denne kategorien fordi:
Materialet gull i kassen passer med gull mansjettknapper som jeg bruker til dress (mørk dress),
passe størresle på skiven i diskret gråsort (sorte sko med lærsåle selvfølgelig) og passe tynn til å kunne skli under skjorten.
Mange mener at gull er for gamliser og jeg er en gamlis så da har jeg lov.
Bilde lånt fra katalogen:
jeg hadde gjerne byttet ut remmen i en sort gator.