Produksjonsfeil med klokken min?

+1 Ja, det går fort over. Gjorde det samme da jeg fikk Daytonaen for fire år siden. Fant fort ut at det ikke føltes rett, og dessuten har fake ur ofte en stor sekundviser som går ;)

Takk alle sammen!
Får prøve meg frem, så ser jeg fort hva som passer :)
 
Vi unnskylder så klart nybegynnere. Men en gang hadde jeg en billig quartz-beater kronograf som jeg tok med til en gullsmed for å bytte batteri. Damen bak kassen gjorde det for meg, men da jeg fikk den tilbake sa hun "Du, nå har jeg byttet batteri, men jeg tror klokken din har stoppet?" Ga henne et oppgitt blikk og gikk min vei uten å si noe.
facepalm.jpg%7Ec200


Angrer litt på at jeg ikke ga henne inn... Hun var selvsagt ikke urmaker, men de solgte tross alt klokker i butikken.
 
Først og fremst storfornøyd med klokkevalget.

Men dette er en klokke med manuelt opptrekk (48t) og det jeg lurer på er egentlig hvor mange ganger jeg må trekke klokken før jeg har trukket den maks.
Det sies du skal trekke til klokken gir motstand/blir vanskeligere å trekke opp, men jeg føler om jeg trekker den 20 runder rundt så er det fortsatt slik at jeg føler at jeg har mer å gå på.

Finnes det noe svar på dette?
Man skal kun trekke denne klokken fremover, men slik som igår følte jeg selv at jeg at jeg trakk den lenge og likevel sluttet den å gå etter ca 30 timer.
 
Hei,

Jeg har prøvd å se litt på nettet, men hvordan bytter jeg reim selv egentlig?
Det er ingen skruer på denne modellen, men man må vist dra ut den ene pinnen, men spørsmålet er igjen hvordan.

Er dette noe jeg bør/kan gjøre selv.
Noe verktøy jeg eventuelt bør gå for?
 
Redigert: