Problemer ved rembytte Panerai

Medlem
26. aug. 2012
Innlegg
17
Sted
Akershus
Hei.
Jeg har problemer ved rembytte på min PAM 104, da en av "knappene" rett og slett ikke åpner opp slik at jeg får ut baretten. Er dette kjent problem, og er i såfall eneste løsningen service på Bjerke ?

Hører fra dere!

Takk

//m
 
Har aldri opplevd at disse er vanskelige å betjene.
Enten har det kommet smuss nedi og på den måten blitt utsatt for økt frikson, eller så har det skjedd noe med fjæren på innsiden, vridd seg kansje? Ville forsøkt med en dråpe feks wd40 nedi og prøve å trykke flere ganger på "knappen".
Alternativt er det baretten som har fått smuss osv på den delen med fordypning (som sørger for at knappen låser).

Får du trykket knappen ned overhode?


Dersom ikke noe av dette fungerer må den nok sendes inn.

Lykke til.
 
  • Liker
Reaksjoner: seamaster1975
Har aldri opplevd at disse er vanskelige å betjene.
Enten har det kommet smuss nedi og på den måten blitt utsatt for økt frikson, eller så har det skjedd noe med fjæren på innsiden, vridd seg kansje? Ville forsøkt med en dråpe feks wd40 nedi og prøve å trykke flere ganger på "knappen".
Alternativt er det baretten som har fått smuss osv på den delen med fordypning (som sørger for at knappen låser).

Får du trykket knappen ned overhode?


Dersom ikke noe av dette fungerer må den nok sendes inn.

Lykke til.
Får trykket ned knappen, men den løser bare ikke ut. De andre baretten er det litt løsgang i den kan snurres og det er litt bevegelse i den. Men på den andre sitter den knallhardt.

Får prøve med litt wd40 :)
 
Får trykket ned knappen, men den løser bare ikke ut. De andre baretten er det litt løsgang i den kan snurres og det er litt bevegelse i den. Men på den andre sitter den knallhardt.

Får prøve med litt wd40 :)
Tror bare du kan ha fått et sandkorn (det holder) mellom barett og fjær. Samme skjedde på min gamle 312. Plutselig løsnet den. Wd40 tror jeg vil gjøre susen
 
  • Liker
Reaksjoner: seamaster1975