Problemer med Seiko SKX173 Automatic Diver

Medlem
29. sep. 2009
Innlegg
2
Har kjøpte den ny for 1 mnd tid siden, men de siste dagene virker det som den har tatt helt av, den går mye raskere enn normalt, vil tippe den ligger 6-8 sekunder forran pr. minutt.
Noen som vet hva jeg burde gjøre for å ordne opp i problemet?
På forhånd takk.
 
LostIt skrev:
Har kjøpte den ny for 1 mnd tid siden, men de siste dagene virker det som den har tatt helt av, den går mye raskere enn normalt, vil tippe den ligger 6-8 sekunder forran pr. minutt.
Noen som vet hva jeg burde gjøre for å ordne opp i problemet?
På forhånd takk.
Hei, den der har vel et 7S26-urverk, og jeg har hørt om andre som har hatt akkurat det samme problemet med dette verket. Jeg tror den heteste teorien på WUS er at noe henger seg i balansen, og jeg har lest et sted at det kan hjelpe å la den tømme seg helt, for så å ta den i bruk igjen. Har også sett at noen anbefaler et bestemt lite dunk i siden på klokka. Du kan lese noen av gutta diskutere akkurat dette bl.a her. Søk litt rundt på det forumet for å finne mer, vet jeg har sett flere tråder om det.
 
Takk for kjapt og bra svar! ;)
Etter lesing og leiting på linken du gav meg, kom jeg fram til at jeg måtte gi den et skikkelig kakk, funket obv veldig bra, har gått korrekt i 10ish minutter nå.
Men er en klokke jeg kjøpte til all slags bruk, så tar den aldri av meg,
er det noen forhåndsregler jeg burde ta mtp bruk av klokken for å forhindre at dette skjer igjen?
 
Herlig! Er bare en seiko du kan fikse med et godt kakk! Har tilgode å oppleve noe seriøse problemer hos mine seiko ur :)