Problemer med kvalitetskontrollen

attachment.php

En typisk bezel misalignment, har sett mange Suber og mange POer på nettet med dette problemet.

IWC.jpg

Noen med flere historier?[/QUOTE]

Skjønner godt at du reagerer på dette. Det siste man vil se på ur i denne prisklassen "slurvefeil". Hva sa Alf Lie ang problemet? Hadde de noe erfaring med lignende tilfeller?

Rent teknisk kan vel det der ha skjedd i shipping + ræva arbeid på verkstedet som tok servicen?

Jeg er uansett enig i at ting bør være spot on med slike klokker.

Etter å ha fått en del venner og bekjente med over snittet mange klokker har jeg en magefølelse på at Rolex er hva du kan forvente minst tull med og dess dyrere klokken er dess mer pes blir det å få rettet opp i feilene som dukker opp og oftere dukker de opp....

Hvis bjerke har sendt den er det vell AP selv som har `tatt servicen` nå skal ikke jeg helle mer bensin på AP debaten, men hadde jeg betalt ett 5 siffret beløp for en roo hadde jeg forlanget en strøken finnish.

Nok om det, black mosteret mitt har ivertfall enn håpløst off bessel, i tillegg har jeg opplevd at klokken gikk nesten 2 timer for fort en gang.

Hvis bjerke har sendt den er det vell AP selv som har `tatt servicen` nå skal ikke jeg helle mer bensin på AP debaten, men hadde jeg betalt ett 5 siffret beløp for en roo hadde jeg forlanget en strøken finnish.

Nok om det, black mosteret mitt har ivertfall enn håpløst off bessel, i tillegg har jeg opplevd at klokken gikk nesten 2 timer for fort en gang.

Aner ikke hva som skjedde i det tilfellet, men Bjerke kan jobbe på AP uten å sende det avgårde også.

Skjønner godt at du reagerer på dette. Det siste man vil se på ur i denne prisklassen "slurvefeil". Hva sa Alf Lie ang problemet? Hadde de noe erfaring med lignende tilfeller?

Fikk ikke noe feedback ang. lignende caser, vil uansett tro at de vil backe merket sitt så bra som mulig og ikke gi meg info om de stygge andungene ;) Bare irriterende at jeg sikkert ikke ser uret før i februar en gang...

Har to irriterende avvik å melde (dessverre ingen bilder da begge klokkene lever videre annet sted).

Omega PO
Misalignment bezel. Dog veldig enkelt å fikse. Poppe den av og sette rett tilbake.

IWC Chrono
Overgangen mellom børstet og polert metall var som et barberblad. Svært vondt å få gnagende inn. I tillegg så var ikke sømmen ved spenna helt god - endte med at jeg ble svært sår og teipet fast sømmen....

Jeg må ærlig innrømme at ovenstående problem medførte IWC-allergi.....men, det har selvsagt gått over:cool:

Denne tråden kan vel få noen og enhvert til å innse at dyre ur med inhouse fra anerkjente produsenter (Omega, Rolex, IWC, AP...mfl) i realiteten handler om produsenter som tar seg meget godt for et produkt som kun er marginalt bedre enn si Steinhart, og, ofte med urverk som ofte er mer unøyaktig og langt dyrere å ta service på enn velutprøvde arbeidshester fra ETA...

At vi blir flådd, er vel ingen tvil om IMHO.

Jada, jeg setter ting på spissen, selvsagt. ;)

Men så er det dette med følelsen da..og det å eie originalen kontra en kopi/homage... :cool::eek:

Redigert:
Akkurat steinhart er muligens et dårlig eksempel da selv de slet veldig med kvalitetskontrollen i en periode...

Men du har nok dessverre rett.

På en annen side; er da ingen som kjøper en ferrari og forventer å få lave driftsutgifter og bunnsolid bruksbil? :cool:

Nå var vel ikke poenget med denne tråden å generalisere.:confused:
Snarere å belyse enkelttilfeller hvor noen har sovet i timen.
Så kan man kanskje få en viss statistikk over hvilke produsenter som utmerker seg negativt over tid?

Minuttviseren kl 12 på IWC-en på førsteside var jo rett og slett grotesk. Ikke i seg selv, men fordi det er så åpenbart at ingen har kikket på den engang før den gikk i esken. Og det er horribelt. Hadde ikke godtatt det der på en Vostok eller en low-range Seiko en gang. (Ok, kanskje på Vostoken.. :p)

Var innom Bjerke i dag for å titte litt og så bla. på den nye submarineren uten dato. Den hadde en ekstrem bezel misalignment, den kunne umulig ha vært sjekket.