Hei
Jeg har en Victorinox Ground Force 60 60 Chronograph med ETA 261.262 urverk som ble kjøpt i 2009.
I det siste har det vært litt problem med den.
Det ene er at når man tar ut kronen for å stille minuttene stopper ikke sekundviseren å tikke, man må skru tiden litt tilbake for at den skal stoppe.
Det andre er at chronograpfunksjonen ikke fungerer slik den skal. Sekundviseren til chronographen stopper ikke der den skal, men på 30 sek merket og ikke til 0.
Jeg har prøvd å nullstille den, men jeg får ingen reaksjon. Jeg får nullstilt minuttviseren og 1/10 sekundviseren til chronographen, men ikke sekundviseren.
Urmakeren hadde bestilt urverk, men han får ikke montert det pga. at på denne modellen har Victorinox unnlatt 12 timers viseren til chronographen.
Han sa at dersom han skal montere nytt urverk i den må han iallefall demontere hele det nye urverket, og det er for mye arbeid sa han.
ETA 251.262 er jo gått ut av produksjon så det er nok litt utfordrende å få tak i deler til det.
Er det noen her inne som har noen råd om dette?
Jeg har vært hos urmaker, så jeg har ikke store forventninger til at noen har noen råd, men dette er jo i utgangspunktet en veldig god klokke, så jeg prøver likevel.
På forhånd takk for svar.
Jeg har en Victorinox Ground Force 60 60 Chronograph med ETA 261.262 urverk som ble kjøpt i 2009.
I det siste har det vært litt problem med den.
Det ene er at når man tar ut kronen for å stille minuttene stopper ikke sekundviseren å tikke, man må skru tiden litt tilbake for at den skal stoppe.
Det andre er at chronograpfunksjonen ikke fungerer slik den skal. Sekundviseren til chronographen stopper ikke der den skal, men på 30 sek merket og ikke til 0.
Jeg har prøvd å nullstille den, men jeg får ingen reaksjon. Jeg får nullstilt minuttviseren og 1/10 sekundviseren til chronographen, men ikke sekundviseren.
Urmakeren hadde bestilt urverk, men han får ikke montert det pga. at på denne modellen har Victorinox unnlatt 12 timers viseren til chronographen.
Han sa at dersom han skal montere nytt urverk i den må han iallefall demontere hele det nye urverket, og det er for mye arbeid sa han.
ETA 251.262 er jo gått ut av produksjon så det er nok litt utfordrende å få tak i deler til det.
Er det noen her inne som har noen råd om dette?
Jeg har vært hos urmaker, så jeg har ikke store forventninger til at noen har noen råd, men dette er jo i utgangspunktet en veldig god klokke, så jeg prøver likevel.
På forhånd takk for svar.