problem med å få klokke til å gå.

Medlem
19. aug. 2013
Innlegg
6
hei, har da fått meg en klokke, som jeg da har problemer med å få til å gå, der er en automatisk klokke og jeg vet jeg må dra opp/winde den, men jeg får det da ikke til, så lurer på om den da er ødelagt? jeg gjør som i beskrivelsen, jeg rister på den og bruker den, men uansett stopper den med en gang den er i ro. har prøvd det og skru på den på første hakk og riste på den og bruke den etterpå men nei, klokken er av type sheffield. (72083) når jeg vrir på den skruen å den er stille, så skjer det ingenting, betyr det at noe er ødelagt da?
 
okey, noen som har sånn ca peiling hvor mye det vil koste hos en urmaker ? men klokken er jo helt ny, så får sende den tilbake da kansje..

Priser på service hos urmakere kan varier. det er ikke alle som har greie på mekaniske klokker lenger, og dermed må de sende den bort, og alle ledd vil ha sin fortjeneste.... du kan også høre med @Greg.

Er klokken ny, så blir det snakk om garanti. Da bør du ta det opp med butikken/siten hvor du kjøpte den. De kan være at du må sende den tilbake for rep eller slikt...

Var det en rimelig klokke? Prøv og fikse selv?
Det er en hel verden inne i en mekanisk klokke!!

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Dette er vel en vintage klokke. Klokkemerket Sheffield gikk vel under når Quartz klokkene kom på 70 tallet.
 
var jo en rimelig klokke ja, likte den, og betalte 40$ fra jomashop. har ikke hatt noen mekaniske klokker før så tenkte kansje jeg hadde gjort noe feil, men får nok bare sende den tilbake da.