Prisliste august 2011

Jeg trodde 382 ble lansert i 2011. Tar jeg feil?

Det er helt korrekt. Den ble lansert i mars 2011 og ble en umiddelbar hit. Så vidt jeg vet kom the Expendables 2 på kino nå i august 2012. Og iflg opplysninger tilgjengelig på verdenswebben startet innspillingen i september 2011. Mulig uret blir/er blitt en hit blant kreti og pleti etter det, men blant paneristis tviler jeg på at dette var en medvirkende faktor :)

Absolutt et stilig ur! Dersom du drømmer om en bronzo og finner et pent eksemplar, ville jeg absolutt gått for det!

I tillegg til at 382 er griselekker er nok etterspørselen og ikke minst prisene et selvforsterkende fenomen for Panerai. De finnes en rekke SE som har steget kraftig i verdi umiddelbart etter lansering, for ikke snakke om årene etter. Det er nok en del som spekulerer i det. 382 hadde vel en veil. rundt 70-75. Den ble lansert på messen i fjor, men Panerai startet vel ikke levering før nyttår, alle var forhåndsbestilt. Da kostet den over 100 i gråmarkedet, nå skal du være glad for å få en under 150. Happy hunting:p

Det er ingen tvil om at jeg er hodestups forelsket i 382, men prisen hindrer meg i å realisere forholdet ( idag :rolleyes: ). Heldigvis er det god trøst i 312, så får jeg håpe at prisen på 382 ikke øker for mye...

...det er sunt å drømme litt, sant?