Det er helt korrekt. Den ble lansert i mars 2011 og ble en umiddelbar hit. Så vidt jeg vet kom the Expendables 2 på kino nå i august 2012. Og iflg opplysninger tilgjengelig på verdenswebben startet innspillingen i september 2011. Mulig uret blir/er blitt en hit blant kreti og pleti etter det, men blant paneristis tviler jeg på at dette var en medvirkende faktor
Absolutt et stilig ur! Dersom du drømmer om en bronzo og finner et pent eksemplar, ville jeg absolutt gått for det!
I tillegg til at 382 er griselekker er nok etterspørselen og ikke minst prisene et selvforsterkende fenomen for Panerai. De finnes en rekke SE som har steget kraftig i verdi umiddelbart etter lansering, for ikke snakke om årene etter. Det er nok en del som spekulerer i det. 382 hadde vel en veil. rundt 70-75. Den ble lansert på messen i fjor, men Panerai startet vel ikke levering før nyttår, alle var forhåndsbestilt. Da kostet den over 100 i gråmarkedet, nå skal du være glad for å få en under 150. Happy hunting
Det er ingen tvil om at jeg er hodestups forelsket i 382, men prisen hindrer meg i å realisere forholdet ( idag ). Heldigvis er det god trøst i 312, så får jeg håpe at prisen på 382 ikke øker for mye...