Prisantydning SM300

Denne dukket opp i dag:

The Military Watch Resource - Community Fora

Ikke akkurat billig, men det er kult med sånne "Låve-funn"...

:)

Jarl

Wow! Der har du en som ser ut som kommer fra original eier. Det som jeg spesielt legger merke til et patina-forskjellen på hhv. skive og visere:

DSCN1384_zps08d9550e.jpg

Kan det være at man brukte forskjellig type luminova? Gitt at dette er riktig og at viserne er originale til klokka? I så fall må klokka på finn re-vurderes. Da kan også den ha originale visere...

Gitt at det er en-eier og at papirene er der, synes jeg prisen er... grei. Kanskje litt høyt (NOK 37000) og her kan det være muligheter for pruting men antageligvis ikke så mye. Men bezel ser ut som i original stand og det er veeeeeeldig sjeldent med disse. Bezel-insert (hvis en kan kalle det det) er kun en slags folie som ligger utpå bezelen og derfor veldig utsatt for slitasje.

Kult! Minner meg på at jeg må besøke MWR oftere, det er jo et kanon-bra forum. :)

Har du en link til oss som ikke er logget inn på MWR:eek:

De krever visst pålogging for å se salgssidene.... :(

Her er begrunnelsen:

"Recently, we've had a rash of scammers trolling this site (and other watch sites). Typically, they respond to "WANT TO BUY" ads and offer the watch a buyer is looking for. They will use a fake name and email address, often very closely matching an established registered user who has gained a good reputation. Be very wary of sellers responding to your Want to Buy ads. Be very wary of offers that sound too good to be true. Be cautious of buyers and sellers who do not have an established reputation.

By locking the PX to registered users only, we can more closely control who responds to your ads. This will lead to safer environment for all.

If you encounter any suspicious activity, please by all means contact a moderator."

TO lagt inn et bud på den klokken som startet tråden; lagt meg på linjen fra diskusjonen her, så får vi se hva som skjer.

Også på MWR: En tilsvarende SM 300 som den som startet denne tråden : 2450 USD fra Jack v/IWW som jo må kalles en trusted seller :)

The Military Watch Resource - Community Fora

Jack v/IWW er så absolutt en trusted seller. Flink til å fortelle om hva som er gjort med klokkene, han er jo en ekspert til å pusse opp selv. Gode priser også, noe som har gjort at 2 av de 4 allerede er solgt! :cool:

Ser på klokke 2. Ny crystal, urskive, visere og bezel. Dette gjør jo at den ser nesten splitter ny ut. Syntes det er en absolutt nydelig klokke, men litt usikker på hva dette gjør med verdien ved et eventuelt videresalg seinere?

Kjenner jeg kommer til å gå på en smell med en av disse Omega Seamaster 120 eller 300 før eller senere.

Hvordan er størrelsen på 120 vs 300?

Ser på klokke 2. Ny crystal, urskive, visere og bezel. Dette gjør jo at den ser nesten splitter ny ut. Syntes det er en absolutt nydelig klokke, men litt usikker på hva dette gjør med verdien ved et eventuelt videresalg seinere?

Det gjør ikke noe med verdien så lenge du ikke betaler for mye. Slike "NOS" SM300 går for en $2000-2500 avhengig av historikk og service. Hvis du f.eks. har nr. 2 i tre-fire år og vil selge den, vil jeg anta at du får rundt $2000 (eller mer) før service. Service og så salg: ca. $2500. Og det er samme pris som her... :) I tillegg får du her en garanti fra IWW på ett år. Slik jeg ser det, er det en bra pris for en "NOS" SM300.

Hvordan er størrelsen på 120 vs 300?

Regner med når du sier 120 at du tenker på en 165(6).027 eventuelt 135(6).027? Disse er 37mm i diameter inkl. krone. SM300 er 40mm inkl. krone.

@SpaceCowboy

Når vi først er inne på gjensalgsverdi og prising, hva er din mening om prising på en restaurert, original SM300 vs. en watchcovariant?
Har sett selgere som vil ha det samme (eller i noen tilfeller mer..) som enkelte restaurerte SM300 selges for når de selger sin watchcovariant. En restaurert versjon fortjener i mitt hode en høyere pris enn en watchco.
Er jeg på bærtur? :)

Redigert av en moderator: