Pris på vintage JLC?

Stonefly

Støttemedlem
Medlem
14. okt. 2018
Innlegg
280
Sted
Norge
Kompis sitter på en JLC Memovox E855, bumper-automatikk med mekanisk alarm. Uoriginale kroner, nytt glass, relumet skive og visere. Ellers original.
Årsmodell ca. 1960. Ukjent servicehistorikk men den fungerer tilsynelatende bra.

Noen tanker om hva klokken er verdt?
 
EF2BC1B0-3344-48E0-9B37-C01943D92C86.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Serpico
At den er er-lumet gjør den vanskelig å selge. Uoriginale kroner også, men de er mulig å få tak selv om det går litt langt tid i mellom hver gang du finner disse. Skiva har en del fuktskade (?) som også teller ned på disse dressklokkene, de bør være ganske perfekte for å få en ok pris. Hvis dette også har gått inn i verket, vil det koste en del å få ryddet opp i.

Pris? Vanskelig, siden du ikke får interesse hos samlere, jeg feks ser selv etter en slik en, men mange er som denne: skadet og/eller med nyere uoriginale deler. Slik den står nå, ville jeg gått for en full restaurering, men det er veldig dyrt hvis det gjøres av JLC selv (noe man bør gjøre). Der får du heller ikke igjen pengene, så det må være fordi kompisen din ønsker å beholde den. Finner du riktig kjøper, 10-15.000 kanskje? Mulig du må gå en del under for å få den solgt. Hadde den vært helt original og mint, kunne du fått rundt 35.000 vil jeg tro.

Det er en veldig attraktiv modell, litt synd at den er i denne tilstanden.