Pris på en 6 mnd gammel Speedy Pro?

Medlem
2. mars 2014
Innlegg
11
Sted
Bergen
Vurderer kanskje å selge min speedy pro ref. 3570.50 som er et halvt år gammel. Metalremmen til klokken er helt ubrukt. Bruker bare alligator rem. Klokken fremstår helt som ny. Derfor lurer jeg på ka pris kan man selge den for?
 
Redigert:
Vurderer kanskje å selge min speedy pro ref. 3570.00 som er et halvt år gammel. Metalremmen til klokken er helt ubrukt. Bruker bare alligator rem. Klokken fremstår helt som ny. Derfor lurer jeg på ka pris kan man selge den for?

Heisann
Disse går for rundt 25k ferdigprutet, ny fra AD. Det var det jeg selv gav for min i februar. Samtidig er ikke denne å oppdrive mer, da den har kommet i oppdatert versjon med ny boks med masse ekstra stæsj, og da ligger nyprisen langt høyere. Funderte på å selge min for en tid tilbake, og kunne da få 24 for den som høyeste bud. Vil tro du kan selge den for rundt det, men ikke forvent noe særlig mer. Den burde være mulig å selge uten for stort tap, spesielt nå som den nye utgaven er så dyr.
 
@Jonis - @Omen har svaren der og er i tråd med hva markedet betaler for disse 20+ garantert,
men for all del - jeg kan ta den for 15' på dagen og kan spare deg bryet med å opprette annonse :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Hvilken, om noen, påvirkning har det faktum at modellen har fått nytt ref.nr og boks (og høyere pris), ser man det rett og slett som en annen modell? Klokken er jo med unntak av skruer i lenken lik så vidt jeg vet identisk?
 
Hvilken, om noen, påvirkning har det faktum at modellen har fått nytt ref.nr og boks (og høyere pris), ser man det rett og slett som en annen modell? Klokken er jo med unntak av skruer i lenken lik så vidt jeg vet identisk?

Det gjør jo at klokken ikke lenger er å få tak i til den tidligere lave prisen. Dette beror på noe så enkelt som tilbud og etterspørsel. Selv om jeg ikke tror man kan tjene penger på å selge klokken, burde man ikke lide for store tap av å selge nå. Ettersom den nye koster over 30k vil nok enkelte ville være villige til å betale nærmere ordninærpris på 3570 for å spare de tusenlappene de kan slippe unna med på å ikke kjøpe den nye, som, du selv sier, ikke har store endringer annet enn skruer i lenken.
 
Heisann
Disse går for rundt 25k ferdigprutet, ny fra AD. Det var det jeg selv gav for min i februar. Samtidig er ikke denne å oppdrive mer, da den har kommet i oppdatert versjon med ny boks med masse ekstra stæsj, og da ligger nyprisen langt høyere. Funderte på å selge min for en tid tilbake, og kunne da få 24 for den som høyeste bud. Vil tro du kan selge den for rundt det, men ikke forvent noe særlig mer. Den burde være mulig å selge uten for stort tap, spesielt nå som den nye utgaven er så dyr.

Jeg tror at jeg kan få mer enn 25k siden prisen på denne modellen har stiget opp hos AD iår har jeg visst hørt om jeg ikke tar feil?
 
Jeg tror at jeg kan få mer enn 25k ...

Da er det bare å teste dette på bruktmarkedet her på sonen. Men om du ikke allerede har fått privatmeldinger med tilbud over 25k så tviler jeg på om du får solgt den for mer.
 
Som nevnt over er det bare til å prøve. Det er ikke lenge siden den nye utgaven gikk for 26k på ks, så personlig tror jeg 25k for 3570 er maks hva man kan forvente (og kanskje vel så det). På en annen side er det ikke lett å bli klok på markedet for Omega og Rolex om dagen.
 
Det er som sagt bare en måte å finne ut av markedsverdien; Legg den ut for salg og se hvilke bud du får. Spørsmålet er like umulig som; hva tror du jeg får for bilen min eller huset mitt?