Pris brukt PAM 111?

Medlem
8. feb. 2010
Innlegg
99
Sted
Oslo
Hei,

En kompis skal selge sin PAM 111, og har spurt meg om hva han kan forvente å få for den (jeg skal ikke kjøpe den, da jeg er mer av en Radiomir- enn Luminor-mann). Han er ikke særlig velorganisert, og har selvfølgelig mistet både sertifikat og kvittering (men klokken er ekte - jeg husker at han kjøpte fra AD for noen år siden). Jeg påpekte at det påvirker bruktprisen. Klokken har også en relativt dyp ripe på den ene siden av kassen, men jeg tror vel at det skal la seg gjøre å polere den bort (eller i det minste få vekk det verste). Prising av brukte klokker er på ingen måte min sterkeste side, men jeg antydet at han kanskje kunne få 20.000. Men jeg tenkte at det også kunne være en idé å sjekke med mer drevne Paneristi her på forumet. Hva synes dere høres ut som en grei pris?
 
Uten papirer(og ev.eske) samt en ripe som beskrevet, så skal han nok være veldig fornøyd med 20K.
IMO trekker det mye ned at klokken ikke er komplett.
Briljantwatch hadde vel en uten papirer til salgs for rett under 20.:?:
 
Uten papirer(og ev.eske) samt en ripe som beskrevet, så skal han nok være veldig fornøyd med 20K.
IMO trekker det mye ned at klokken ikke er komplett.
Briljantwatch hadde vel en uten papirer til salgs for rett under 20.:?:

Ripen synes jeg trekker mye ned. Det er en helpolert kasse som trenger å være i ganske god stand. Jeg ville ikke latt noen amatører polere den. Dermed ville jeg måtte ta med en service hos Panerai i prisberegningen.

Jeg teller innimellom på knappene om jeg må selge min 111 for å finansiere noe nytt og Rolexy (rkjersem, ikke rør pm-knappen, jeg tenker kun!), og i tilnærmet perfekt tilstand med alle bokser, papirer, bøker og en Panerai-pose ;) må jeg nok ha en god del mer enn 20. Om jeg selger.

Hvordan priser markedet egentlig sandwich-skive vs påmalt?
 
Ripen synes jeg trekker mye ned. Det er en helpolert kasse som trenger å være i ganske god stand. Jeg ville ikke latt noen amatører polere den. Dermed ville jeg måtte ta med en service hos Panerai i prisberegningen.

Jeg teller innimellom på knappene om jeg må selge min 111 for å finansiere noe nytt og Rolexy (rkjersem, ikke rør pm-knappen, jeg tenker kun!), og i tilnærmet perfekt tilstand med alle bokser, papirer, bøker og en Panerai-pose ;) må jeg nok ha en god del mer enn 20. Om jeg selger.

Hvordan priser markedet egentlig sandwich-skive vs påmalt?


Hehe, jeg var faktisk på vei bort til PM knappen :oops:
 
Normalt sett synes jeg vurderinger skal holdes unna forumet...men

siden du spør......en 111 uten papirer og en kraftig ripe ville jeg nok vurdere til noe sted mellom 16-18.

Papirer og eske er vesentlig og noe man absolutt være sparsom med.

En 111 i pent stand, komplett bør vel heller ligge runt 24-26....så det er mye man mister med skader OG dokumentasjon som ikke er til stede.
 
Hvordan priser markedet egentlig sandwich-skive vs påmalt?[/QUOTE]

Vel de 111 du syfter til er jo de som var til og med G serien og er jo litt av et samlerobjekt siden dem ikke produseres lenger, men siden dem også er noen år eldre så går "painted dials 111's" for omtrent samme som nyere 111 med sandwich. Dvs omtrent samme markedsverdi.

Smaken er jo dog som baken, akkurat som lugholes eller ikke på en Sub!
 
Ser det ligger en "strøken" 112 med full pakke på finn nå til 23K,tipper da denne 111 må et godt stykke under dette...