Presentasjon av ny urbutikk i Oslo.....

Veldig hyggelig gjort at Tidemann holder åpent for "oss" på
søndag 16. nov kl 1500 ! :D (Faktisk på forespørsel på vegne av dette forum !)

Vi klokkeinteresserte trenger et bredere lokalt utvalg av high-end ur å velge mellom, - fint med nyetableringer !

Hittil har 10-12 personer meldt sin tilstedeværelse, blir hyggelig å treffes !
 
Santos-Dumont skrev:
Krysser også fingrene for Blancpain og Breguet, og hvis butikken går bra så var det tydeligvis noe de ville jobbe for. :D

Det jeg mente med: "Med det første" var at de allerede nå så vidt jeg skjønte har et par andre high-end merker på blokka, og det blir visst ikke Bancpain.

Men det er tydelig at de satser. Hvis ikke jeg misforstod fullstendig, så forstod jeg at de hadde tilgang på en av Glashüttes Assmann-klokker hvis de kunne finne en kjøper.

http://journal.hautehorlogerie.org/en/m ... hutte.html

Assmann??? Med mindre man er proktolog er det vel tvilsomt å gå rundt med en slik... :roll:
 
JoLu skrev:
Santos-Dumont skrev:
Krysser også fingrene for Blancpain og Breguet, og hvis butikken går bra så var det tydeligvis noe de ville jobbe for. :D

Det jeg mente med: "Med det første" var at de allerede nå så vidt jeg skjønte har et par andre high-end merker på blokka, og det blir visst ikke Bancpain.

Men det er tydelig at de satser. Hvis ikke jeg misforstod fullstendig, så forstod jeg at de hadde tilgang på en av Glashüttes Assmann-klokker hvis de kunne finne en kjøper.

http://journal.hautehorlogerie.org/en/m ... hutte.html

Assmann??? Med mindre man er proktolog er det vel tvilsomt å gå rundt med en slik... :roll:

Ikke Ass-mann, men Julius Assmann - ved siden av Ferdinand Adolf Lange var Assmann en av de virkelige "størrelsene" i Glashütte i annen halvdel av 1800-tallet.
 
JoLu skrev:
Santos-Dumont skrev:
Krysser også fingrene for Blancpain og Breguet, og hvis butikken går bra så var det tydeligvis noe de ville jobbe for. :D

Det jeg mente med: "Med det første" var at de allerede nå så vidt jeg skjønte har et par andre high-end merker på blokka, og det blir visst ikke Bancpain.

Men det er tydelig at de satser. Hvis ikke jeg misforstod fullstendig, så forstod jeg at de hadde tilgang på en av Glashüttes Assmann-klokker hvis de kunne finne en kjøper.

http://journal.hautehorlogerie.org/en/m ... hutte.html

Assmann??? Med mindre man er proktolog er det vel tvilsomt å gå rundt med en slik... :roll:

Jeg var innom butikken i dag, flott service og utvalg.
Samt ekte entusiasme for tysk urmaker kunst, noe jeg satte høy pris på!!
Jolu: man kan spøke med det meste, men ikke Julius Assman.!! :twisted: ;)
Tror heller ikke de hadde hatt kjøpere til slike ur til ca 2mill hvis det skulle vært noe som hest gehalt i dine assosiasjoner.
Tysk urmaker tradisjon i glassütte og schwartzwaldn er lang og ærerik. En av grunnen til at den har kommet i skyggen av sveitsisker nok at fabrikkene ble ekspropriert av regimet i DDR i Østblokk tia. jeg spår at det kommer til å bli økende prestisje
i tyske ur.
De fortjener det iallefall.
 
BRIO1368 skrev:
Veldig hyggelig gjort at Tidemann holder åpent for "oss" på
søndag 16. nov kl 1500 ! :D (Faktisk på forespørsel på vegne av dette forum !)

Vi klokkeinteresserte trenger et bredere lokalt utvalg av high-end ur å velge mellom, - fint med nyetableringer !

Hittil har 10-12 personer meldt sin tilstedeværelse, blir hyggelig å treffes !

Hvordan gikk dette? Jeg ruslet forbi i dag morges før åpningstid, så ut som en flott butikk!
 
Anders skrev:
BRIO1368 skrev:
Veldig hyggelig gjort at Tidemann holder åpent for "oss" på
søndag 16. nov kl 1500 ! :D

Hvordan gikk dette? Jeg ruslet forbi i dag morges før åpningstid, så ut som en flott butikk!


Kl 1500 på søndag møttes noen "nye" ansikter fra Forumet opp, sammen med noen mer gjenkjennelige forum-ansikter. Vi ble godt tatt imot av brødrene Tidemann, hvorav Lars-Christian er urmaker og driver Centrum ur på Fagernes. Tom-André blir dgl. leder i Akersgt. 18.
To svært entusiastiske personer med stor forkjærlighet for bl.a. Glashütte. Smakfull innredning i et stort og flott lokale. Merker som Omega og Tag Heuer er på vei inn. Andre "spennende" merker forhandles det om. Nåværende andre merker huskes dessverre ikke i farten. :oops:
Det ble servert kaffe og kaker av moren til brødrene ! :D

Etter vel en times prat, prøving av diverse modeller m.m ble det tid for avrunding,- avslutningsvis nevnte Lars-Christian at en tur Glashütte fabrikken og museet var noe de svært gjerne ville organisere for "oss" ! Muligheter for billetter til Basel-messen ble også forespeilet !

Alt i alt et hyggelig møte med hyggelige folk i en flott butikk med gode og anerkjente merker, hvor selvsagt p.t. Glashütte var satt øverst !

Noen andre som var der som kan bidra ??
 
BRIO1368 skrev:
Etter vel en times prat, prøving av diverse modeller m.m ble det tid for avrunding,- avslutningsvis nevnte Lars-Christian at en tur Glashütte fabrikken og museet var noe de svært gjerne ville organisere for "oss" ! Muligheter for billetter til Basel-messen ble også forespeilet !

Spennende! :D
 
BRIO1368 skrev:
Nåværende andre merker huskes dessverre ikke i farten. :oops:
De har også Oris, Rado, Maurice Lacroix, Frederique Constant og Perrelet, som forøvrig fant opp det automatiske urverket.

Forhåpentligvis får han også inn Ulysse Nardin etterhvert...
 
Gikk innom i dag og slo av en hyggelig prat med daglig leder :D Fin butikk og noen spennende merker. Kikket på en Glashütte Senator Sixties, et nyyyydelig dressur med display back og meget pent verk. De hadde det dessverre kun inne i gull, hadde nok vært mer aktuelt i stål for meg.

Pratet også med importøren for Oris og Perrelet, og gikk hjem med en pose full av brosjyrer.

Blir spennende å se hva som skjer med denne butikken, ønsker dem lykke til!

Noen Senator Sixties bilder:

669016-817677.jpg


39-52-04-02-04_1.JPG


39-52-04-02-04_10.JPG