Preferanser Radiomir

Medlem
8. feb. 2010
Innlegg
99
Sted
Oslo
Jeg vurderer å gå til innkjøp av min første Panerai. Generelt foretrekker jeg Radiomir fremfor Luminor. Jeg heller mest i retning av en 8 Days, dvs. PAM 268 eller 346. På den annen side kunne det kanskje være vel så fint med en helt enkel 210. Noen synspunkter på disse modellene? Og hva synes dere om modellene som er 42 mm?
 
Om jeg forholder meg til klokkenes ytre, så synes jeg 210 har en "ren" og fin skive . Har eksistert siden 2005 og er blitt en klassiker.

Av de to nevnte, ville jeg foretrukket den nye 346, da 268 har den "forstyrrende" PR indikatoren på forsiden. Men det er IMO. ;)

Alle tre er 45mm og tilhører den historisk serie og det er bra, 42mm blir for "liten". :roll:

Radiomir har en elegant og flott form, men det er noe plunder å skifte remmer med det bøyle systemet...
I starten hadde disse Radiomir modellene rem-bøylene festet (sveiset) til kassen, mener å huske at kassen var 47mm.

Noe endelig råd er vanskelig, her kommer vel også synspunkter på økonomi, urverk, type visere m.m. inn i bildet.

Men du har jo valgt Panerai, og det er jo et bra valg !
Lykke til !
 
...hva synes dere om modellene som er 42 mm?

Jeg er også stor fan av Radiomir. Passer til alle anledninger. Jeg var redd en 45mm Radiomir ble litt for stor for meg med tanke på dressbruk, men da jeg fikk prøve en på, så endret jeg fort mening. Sitter ekstremt godt på mitt lille 7" håndledd. Og skal kunne gjemme seg godt under skjorte-kanten..

Personlig så liker jeg urskivene på 42mm utgaven bedre enn dagens.. Dette fordi jeg liker ikke "Black Seal" skriften på en som ikke er PVD coated. Kan godt være 42mm sitter enda bedre på håndleddet enn 45mm versjonen.. Gjenstår å se :D

Til gjengjeld har jo 42mm versjonene det nye mekaniske in-house verket P.999

Valgets kvaler... :confused:
 
Takk for innspillene! Vrient valg, dette. Heller i retning av 210. 268 har jeg nok slått fra meg, og det blir fryktelig lenge å vente til september på en 346. Og klokkebudsjettet for 2010 har neppe rom for både en 210 og en 346 (i det minste tror jeg at kona bestemt vil mene at det blir i overkant - en problemstilling jeg antar at flere her på Tidssonen er kjent med).