Sponset Pre-SIHH 2017: Da Vinci Perpetual Calender

JørgenO

Otteren Gullsmed & Urmaker
Forumsponsor
Medlem
11. juni 2015
Innlegg
358
Sted
Stavanger
Fikk nettopp se offisielle bilder av nye Da Vinci som kommer neste år. Den første modellen de viser er med evighetskalender og stoppeklokke. Dette er de samme funksjonene som den første perpetual calenderen fra Kurt Klaus hadde. Da var det imidlertid en modul til et 7750 verk. Nå er den i stedet bygget på deres manufacture chronongraph, som vi kjenner fra Portuguiser Chrono Classic. Denne modellen blir tilgjengelig i gull og i stål. Prisene er foreløpig usikre. På SIHH i januar vil det bli presentert mange nye varianter av Da Vinci og de vil komme i flere prisklasser. Personlig må jeg si at den ser veldig lovende ut. Hva syns dere?

Bildene har jeg lånt fra www.ablogtowatch.com
IWC-Da-Vinci-Perpetual-Calendar-Chronograph-Watch-1.jpg
IWC-Da-Vinci-Perpetual-Calendar-Chronograph-Watch-2.jpg
IWC-Da-Vinci-Perpetual-Calendar-Chronograph-Watch-3.jpg
 
Wow, dette var virkelig et flott ur. Det faller helt klart i grail kategorien. Den er nok dessverre alt for dyr, selv i stål. I motsetning til forrige kommentator er jeg på utkikk etter et ur med mange komplikasjoner, men til en overkommelig pris ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Modellen i gull kommer til å ligge rett i overkant av 400.000,- og i stål ca 300.000,- Det vil komme mange forskjellige varianter helt i fra enkel three hands opp til perpetual calendar. Forventer at prisene skal starte på nivå med Portofino.
 
Denne syns jeg ser helt rå ut. Syns det er ekstremt kult at IWC har våget å gå for et såpass spesielt kassedesign (selv om det jo er sterke Da Vinci-aner i det). Og urskiven ser helt utrolig ut. Sjekk detaljene!

Dersom denne leverer i praksis (jeg gleder meg til januar), syns jeg faktisk det er et litt snodig trekk fra IWC. For denne går jo potensielt rett i næringen på både Lange og Vacheron. Men jeg håper den er like flott i virkeligheten, som på bildene.
 
+1 på rå! Dette må jo være noe for deg, @lantin? ;)
Syns i likhet med mange andre at IWC har gjort mye rart de siste årene, men denne var lekker!
Layouten minner om Portugieser Grande Complication, men sekunder er flyttet til 6, og chrono til 12?
Vi trenger helt klart flere IWC på TS, så syns du skal ta en for laget @Koffen ;)
 
Er det egentlig lugs vi ser? Usikker på definisjonen her, men for min del ser det ut som om "lugsa" er festet i remmen og ikke i kassa.

Uansett gjør IWC mye riktig her
 
Er det egentlig lugs vi ser? Usikker på definisjonen her, men for min del ser det ut som om "lugsa" er festet i remmen og ikke i kassa.

Uansett gjør IWC mye riktig her
Skulle du sett, hengslede lugs? (tilsynelatende) Det er jo smått genialt, ihvertfall som en måte å få store ur til å passe et bredere utvalg av håndledd.

Edit: noe som da tydeligvis er et slags hallmark for DaVinci-linjen til IWC.
 
Redigert:
Jeg er helt overgitt (av ellevill entusiasme) over det som er presentert. Bare å skille seg, selge bil, hus og bikkje. IWC leverer så det suser!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hermod