Postoppkrav helt trygt for selger?

Kan prøve å kjøre en liten oppsamling av info her da. Dette er muligheter man har hvis ikke face to face handel er mulig:)

Postoppkrav kan være greit for kjøper hvis du kjenner personen på postkontoret, men man får i utgangspunktet ikke åpne pakken før den er betalt. Her er det også fare for at kjøper ikke henter pakken, og selger sitter igjen med regningen. Alternativet her er å be om et depositum på forhånd. Pris på postoppkrav er vel 150-200NOK. Pakken forsikres opp til 10.000NOK.

Ekspress over natten har forsikringssum opp til 30.000NOK (ser noen har skrevet 50.000, men jeg fikk nå beskjed om 30.000). Koster rundt 350NOK.

Finn.no betalingsgaranti ville siste kjøper hos meg benytte. Dette er helt trygt for begge parter, men koster 500NOK for en av dere. Sending av pakke kommer i tillegg.

Good guy garanti fra TS funker som banken, da mange (alle) flippere er avhengig av at omtalen rundt handelen er god.

Hvis man skal sende pakker til verdi over 30.000NOK (50.000?) så må man vel benytte fedex eller lignende med ekstra verdiforsikring.

Om man velger ekspress over natt PAKKE har man intill 50 000 i forsikring. Velger man brev der i mot er saken anderledels! Iallefall etter det jeg ble fortalt når jeg gikk på den "smellen" en gang, heldigvis kom den fram til slutt :)
 
I morgen skal jeg sende inn et ur for service til Askeland.

Mottaker er utvilsom safe, er postoppkrav da greit? (verdien er godt over 10K).

Noen/en utro tjener e.l kan jo stjele pakken...

Hva gjør sonen når de sender pakker til service?
Noen med dårlige erfaringer med postoppkrav til seriøs mottaker?

Ville nok gått for express over natt i dette tilfelle. Men hvis AD skylder deg penger er vel oppkrav på sin plass:mrgreen:
 
Kan prøve å kjøre en liten oppsamling av info her da. Dette er muligheter man har hvis ikke face to face handel er mulig:)
Ekspress over natten har forsikringssum opp til 30.000NOK (ser noen har skrevet 50.000, men jeg fikk nå beskjed om 30.000). Koster rundt 350NOK.

Forsikringen dekker opptil 50.000, jf. Ekspres over natten kontant - posten.no Forøvrig er tjenesten priset etter strekningen klokken sendes. Her oppe i gokk er jeg f'eks nødt til å betale 800 kroner for å få en klokke sendt til oslo.
 
Redigert: