Post dine Panerai-bilder her!

Takker,

Bra følelse. Jeg var spent på kassen, men jeg må si at den sitter fint på armen. Så langt veldig fornøyd (liker forøvrig den blå sekundviseren veldig godt, selv om det er en "uviktig" detalj.

En liten blå viser er nok for å skifte innrykket på en tallskive og jeg liker det.
42mm er litt uvanlig for en Panerai, er ikke de andre du har i 44mm?
 
En liten blå viser er nok for å skifte innrykket på en tallskive og jeg liker det.
42mm er litt uvanlig for en Panerai, er ikke de andre du har i 44mm?

Jo 42 er vel litt uvanlig, men det er sikkert delte meninger om det. Denne er jo 47mm, det er også 372'n i bakgrunnen. Den andre er en 088 som er 44.

Jeg har hele tiden trodd at 47 var for stort, helt til det dukket opp en 372. Nå syns jeg i grunnen det er riktig størrelse....for meg iallfall.
 
  • Liker
Reaksjoner: Topher
Jo 42 er vel litt uvanlig, men det er sikkert delte meninger om det. Denne er jo 47mm, det er også 372'n i bakgrunnen. Den andre er en 088 som er 44.

Jeg har hele tiden trodd at 47 var for stort, helt til det dukket opp en 372. Nå syns jeg i grunnen det er riktig størrelse....for meg iallfall.

Jeg foretrekker også Panerai i 47mm.
42mm, nei, det var Panerai nettsiden som kastet meg en 682 når jeg googlet på en 1305:confused:
http://www.panerai.com/en/collectio...3-days-automatic-acciaio---42mm_pam00682.html
Jeg var også overrasket fordi jeg bestandig tenkte at 1305 var 47mm.
Du burde prøve en reim med litt blå;)
 
Synes blå viser på din fungerer utrolig bra. Jeg liker det av en eller annen grunn overhode ikke på 1312. Hadde en 312 for noen år siden, og den hadde ikke blå sekundviser da og det var estetisk utrolig mye bedre for min del - men på det deilige monsteret der fungerer det knallbra. Gratulerer!
 
Jeg foretrekker også Panerai i 47mm.
42mm, nei, det var Panerai nettsiden som kastet meg en 682 når jeg googlet på en 1305:confused:
http://www.panerai.com/en/collectio...3-days-automatic-acciaio---42mm_pam00682.html
Jeg var også overrasket fordi jeg bestandig tenkte at 1305 var 47mm.
Du burde prøve en reim med litt blå;)

Jeg har tenkt tanken. Dykkerremmene til Panerai kommer jo nå i forskjellige farger. Syns vel at denne komboen er bra...
IMG_8275.JPG
 
Synes blå viser på din fungerer utrolig bra. Jeg liker det av en eller annen grunn overhode ikke på 1312. Hadde en 312 for noen år siden, og den hadde ikke blå sekundviser da og det var estetisk utrolig mye bedre for min del - men på det deilige monsteret der fungerer det knallbra. Gratulerer!

Takker! Veldig fornøyd altså!
 
Synes blå viser på din fungerer utrolig bra. Jeg liker det av en eller annen grunn overhode ikke på 1312. Hadde en 312 for noen år siden, og den hadde ikke blå sekundviser da og det var estetisk utrolig mye bedre for min del - men på det deilige monsteret der fungerer det knallbra. Gratulerer!

Jeg vil si for min del at disse dykkere med bezel har en mer modern utseende og blå viser passer bra på det.
Mens 1312 har litt mer 1950 "vintage" utseende og krever mer klassiske visere.
 
Da er jeg endelig tilbake! Etter å ha gått gjennom flere modeller, har jeg fått tak i et strøkent eksemplar av den Paneraien som først ga meg en god følelse, nemlig 292. Hadde 335, som også er i keramikk, men følte den var for lett. 292 derimot har baklokk av stål som gjør klokken tyngre og mer balansert. Fantastisk!

Vis vedlegg 71936

Denne er ikke i produksjon lenger?
Post gjerne flere bilder, kanskje en av de fineste jeg vet om... Hvor er reimen fra?