Posørklokken?

Hmmm... Er det ingen psykologer her inne a? :eek: heheh. (Sett deg godt tilbake i en komfortabel stilling. Lukk øynenen, trekk pusten dypt og tell til 10. Pust inn med nesa og ut med munnen.) :)
 
@steind said "Det har tydeligvis gått "øvrigheta" lukt forbi. Enten på grunn av tidligere kommentarer fra meg eller på grunn av at jeg har tillatt meg den usannsynlige synd : å kødde med Rolex."

You all know the G-spot and other very sensitive spots…
But you should know that the Rolex-spot is the most sensitive of all.
You could start an "internet fight" by just saying that Rolex is very good but not the best: I know it because I experienced it many times as well on another forum mostly frequented by Americans.
Oh god forbid that you should ever say any bad word about their flag and their dear watch…
Because you would find yourself walking alone and desperate in the valley of shadows, under the mercy of the great vengeance from the almighty lord´s hand...
In my opinion, this is due to the controversy this brand been lifting the last decades: a controversy that hurts, pleases, fascinates and repulses…
Like a forbidden fruit.
Do I sound religious? :mrgreen: Hehehehe… This will change one day: Every Rome has it´s fall and nothing lasts forever.
Just be patient.
After all, they are patient as well: They all wait patiently to see me unboxing my first Rolex…
Nothing to take seriously here;)
 
Redigert:
  • Sint
Reaksjoner: Deleted member 15579
Fra gammelt av, henger denne igjen som posørklokke i min bok:
M_175_jacob_zps206f8052.jpg


Absolutt noe jeg ikke ønsker meg, men husker den var ganske høyt oppe på ønskelista da jeg gikk på ungdomsskolen :p

Nøyaktig denne Jacob modellen var det første jeg tenkte på da jeg leste tråd-tittelen.
Men den nye posørkongen er helt åpenbart AP ROO - namedroppes av Swedish House Mafia og kan beskues i absolutt alle musikkvideoer innenfor kategorien rap.
 
Jeg vet ikke om Leopard Daytona eller andre monstre i edle metaller kan regnes som posørklokker, hvis man definerer posør som en "wannabe" snarere enn en som flasher sin reelle økonomiske og mentale status. Man gjør seg ikke til eller prøver å late som med Leoparden, man ER steinrik og vulgær. :)

Denne "fornuftige luksusen" fra the Robin Hood of Watchmakers derimot...

7F163B0D-F10C-4E0F-A6E0-FEE62EDE7E12_zpsl0fmbvtp.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong
Etter å ha begravd meg o Vodka flesken måtte jeg finne en posør klokke til
Er det slik at hverdagen min blir slik
article-0-13D0B7CD000005DC-28_634x720.jpg

Med en slik
article-0-13D0B6BC000005DC-516_306x423.jpg


:confused::confused::confused:

Med treningstisp fra @The Player så kanskje det er mulig:eek::p:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Jeg registrerer at min kommentar rundt Rolex 36 mm blir tatt ille opp blant enkelte forummedlemmer. Mitt siste innlegg på denne tråden ble avsluttet med et såkalt " cool't " smilefjes for å vise at jeg " slenger med leppa " , men på en uskyldig ertende måte.
Det har tydeligvis gått "øvrigheta" lukt forbi. Enten på grunn av tidligere kommentarer fra meg eller på grunn av at jeg har tillatt meg den usannsynlige synd : å kødde med Rolex.
Det er tydeligvis enkelte her inne som er så rævtighte at man ikke skal bevege seg utenfor den homogene masse med milde spydigheter eller innestå for noe avvikende klokkeinteresse uten å havne i den store svarte boken.

Som Hammerfjord er jeg av den grovbygde typen med håndledd på 23 cm, da blir en 36 mm klokke seende liten ut. Derfor " dameklokke" !

Og ja, jeg kjøper klokker når økonomien tillater det ( har egen samletråd med presentasjon av mine klokker ) og selger når jeg er nødt for å handle noe som frister.

Her inne skal man tydeligvis ikke tråkke utenfor den stien noen få forummedlemmer med tusenvis av innlegg hver har tråkket opp og som føler et eierskap til forumet har. (Den linjen kommer nok til å provosere noen, sett meg da gjerne på ignoreringslista )
Jeg er med på andre forumer som omhandler jakt og fiske, militaria, trening og ikke minst fotball. Men jeg har aldri opplevd maken til fornærmede forummedlemmer noe sted som enkelte her inne er.

Vel, et langt innlegg som er svært så off-topic beklager det. Følte bare for å gi en forklaring og et tilsvar til enkeltmedlemmer. La meg bare avslutte med at jeg kommer nok ikke til å forandre meg noe særlig, og vil fortsatt dyrke min interesse for klokker.
Er det noen som ønsker en dialog rundt dette så send gjerne en PM.

Uansett : Ønsker alle forumets medlemmer et godt nytt klokkeår ! :D:D

Selvfølgelig kan man både mislike Rolex og tråkke utenfor den velgåtte sti, men problemet her er at i omtrent alle historiske poster du har hatt på forumet har du vært en provoserende tosk slik at takhøyden for "morsomheter" fra deg nok oppleves som ekstremt lav for de fleste som husker sist gang du var aktiv her.

Det at du har større håndledd enn snittet betyr ikke at du innehar en universal sannhet om hvor godt en DJ sitter på alle og da blir det jo noe folk reagerer på, spesielt folk som eier klokkene du da snakker ned og kaller "dameklokker" all den tid disse klokkene sitter fint på dem.

Dette forumet har gang på gang vist seg å være et av det mest inkluderende og trivelige forumene veldig mange medlemmer sier de har vært på, så hvorfor er det på død og liv alle oss det er noe galt med når du føler du må gå på tå hev hele tiden?

Hva med å bare forsøke å unngå å fornærme andre og være generelt sett høflig mot andre ?

I denne tråden var jo kommentaren om at 36mm klokker er dameklokker helt unødvendig, bidro overhodet ikke til temaet til tråden og ble utelukkende skrevet for å provosere. :rolleyes:

Kanskje ikke det er det at du går mot "meningheten" som gjør at du provoserer folk, men at du rett og slett bare er provoserende for å provosere?

I så fall er det noe jeg, og mange andre med meg, ser på som en ekstremt unødvendig egenskap og utelukkende noe som forsøpler trådene som blir utsatt for sånt. Det skal ikke være nødvendig å møtte ignorere medlemmer fordi de bare ønsker å provosere.
 
Guilty plesures!

Definisjonen av "posørklokke" vil jeg påstå er noe som er avhengig av personen som bruker den.

Selv er jeg en 24 år gammel bilselger.
- Allerede der kjenner jeg litt på farene som lusker for min del :cool:.

I de ca 6 årene jeg har vært interessert i klokker ( i svært økende grad må det sies) har det alltid vært to klokker jeg aldri har klart å slutte og tenke på:

mTbGiq_bfJR4tzNbF4MpSUw.jpg

Rolex s/g sub; gjerne en litt eldre modell.
Helst en med den begynnende lilla patinaen på skiven :eek:

images

Rolex sub i helgull :mrgreen:

Problemet mitt med disse to drømmeklokkene er at jeg vet med kombinasjonen av jobben jeg har og alderen vil med høye kneløft hukke ut alle boksene som "klysete bilselger som ikke er til å stole på"

Men: God!! How much i want ´em both!!!!

Jeg klarte dog ikke helt å skjebe meg sist jeg handlet klokke, så valget endte på en:
1424556_10153441985715401_63692344_n.jpg

En kombinasjon av "flashy" og kul som jeg falt helt pladask for når jeg prøvde den første gang i butikken.
Og, dersom jeg tørr si det; kanskje også litt en posørrklokke ? :mrgreen::cool:
 
Hva i...? Her lar jeg dere være i fred i en uke også blir det tilløp til munnhuggeri?;)

En skikkelig posørklokke jeg faktisk kunne ha tenkt meg er helgull Sub. Hva er vel mer unyttig enn en sportsklokke i gull? Legg til noen diamanter så blir det så überharry at det er kult.:mrgreen:

rolex-submariner-116618GLN_LRG.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Deleted member 15579